محسن مهرعلیزاده گفت: با توجه به خشکسالی و کم آبی استان اصفهان، بانک کشاورزی مکلف است وام کشاورزان استان را استمهال کند.
کد خبر: ۶۲۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 23 June 2018

به گزارش تابناک : دکتر محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در حاشیه سفر به شهرستان خمینی شهر در این شهرستان با اشاره به وضعیت کم آبی و مشکلات کشاورزان گفت: منطقه در خشکسالی است و اصفهان نیز در فلات مرکزی ایران قرار دارد، مسئله آب اولویت اول استان است از همین روز از فروردین ماه سال جاری تا کنون جلسات ویژه ای را در شهرهای مختلف استان با کشاورزان و مسوولان برگزار کرده ایم .

 


وی با اشاره به اینکه امسال در نقاط مختلف کشور مشکل کم آبی داریم و دنیا به سمتی می رود که خشک تر می شود و باید تدابیری اندیشید، افزود: پیگیر هستیم پروژه طرح تونل سوم کوهرنگ و سد ذخیره آب که به دلیل مشکلات و نبود سرمایه متوقف شده بود با سرعت پیش رود و در نزدیک زمان ممکن این پروژه را به بهره برداری برسانیم تا بخشی از مشکل حل شود.


مهرعلیزاده با بیان اینکه در بخش صنعت هم به علت کم آبی، با مشکل روبرو هستیم و خسارت های سنگینی از جمله بیکاری هزاران کارگر را همراه داشته است، اظهار کرد: اولویت بندی هایی برای مقابله با مسئله آب و مدیریت در مصرف پیش بینی شده که نشان می دهد هر بخش چه میزان آب نیاز دارد.


وی اضافه کرد: حل معضل کم آبی در استان اصفهان نیازمند همفکری بوده و برای مسئله آب در شهرستان های مختلف استان تحقیقات بسیاری درحال انجام است و برای انجام اقدامات و گذشت از این وضعیت نیازمند همکاری مردم، کشاورزان، صنعتگران، مسوولان و اقشار مختلف جامعه هستیم.


استاندار اصفهان اعلام کرد: برای حل مشکل آب و جلوگیری از خشک شدن باغات و به وجود نیامدن مشکل در حوزه کشاورزی شهرستان خمینی شهر مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای آب رسانی به وسیله تانکرهای حمل آب اختصاص داده شد که با نظارت و مدیریت فرماندار شهرستان بین کشاورزان توزیع و مورد بهره برداری قرار می گیرد.


وی تصریح کرد: آبیاری به وسیله لوله و رودخانه و کانال های آب در شرایط فعلی مناسب نیست و روش گذشته باعث تلف شدن و هدررفتن زیادی از آب موجود می شود و آبرسانی با تانکر در شرایط کنونی مناسب ترین روش است.


مهرعلیزاده با بیان اینکه مدیران استان تلاش می کنند تا مسئله کم آبی و معضلات حاشیه ای آن برطرف شود، خبرداد: در خصوص وام های کشاورزان و عدم پرداخت به دلیل خشکسالی، بانک کشاورزی مکلف به استمهال وام کشاورزان استان اصفهان است.

 

 

منبع : شبستان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار