رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان چادگان از آغاز تخم‌گذاری و جوجه‌آوری پرندگان همزمان با شروع فصل تابستان در جزایر دریاچه سد زاینده‌رود خبر داد.مجتبی حاجتی اظهار کرد: با توجه به موقعیت دریاچه سد زاینده‌رود به عنوان یکی از استراحت‌گاه‌های مهم در مسیر مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی، همه‌ساله دسته‌های بزرگی از انواع پرندگان به این زیستگاه وارد می‌شوند.
کد خبر: ۶۲۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 23 June 2018

به گزارش تابناک اصفهان : مجتبی حاجتی اظهار کرد: با توجه به موقعیت دریاچه سد زاینده‌رود به عنوان یکی از استراحت‌گاه‌های مهم در مسیر مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی، همه‌ساله دسته‌های بزرگی از انواع پرندگان به این زیستگاه وارد می‌شوند.

وی افزود: فراهم بودن شرایط زیستگاه برای برخی گونه‌ها مانند پرستوی دریایی، کاکایی ارمنی و کاکایی پا زرد در حدی است که با شروع فصل تابستان آغاز به تخم‌گذاری و جوجه آوری در جزایر دریاچه سد زاینده‌رود می‌کنند.

رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان چادگان گفت: با توجه به خشک‌سالی سال‌های اخیر و به خصوص سال جاری، جزایری که این پرندگان در سال‌های گذشته اقدام به تخم‌گذاری می‌کردند، به‌طور کامل از آب خارج‌شده و پرندگان به اجبار در جزایر خیلی کوچک به وجود آمده اقدام به تخم‌گذاری و جوجه‌آوری کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کاکایی ارمنی با طول حدود 53 سانتی‌متر بزرگ‌تر از کاکایی پازرد، با پیشانی بلندتر و منقار کوتاه‌تر وانت‌های نوک‌مستطیل شکل است زیستگاه‌های این پرنده بیشتر در شمال غرب کشور مشاهده می‌شود.

حاجتی در پایان ابراز داشت: همچنین پرستوهای دریایی با طول حدود 35 سانتی‌متر، منقار نوک‌تیز وبال‌های دراز و کشیده و دُم دوشاخه است که این دو نوع پرندگان 5 سال متوالی است که به این شهرستان مهاجرت و تخم‌گذاری و جوجه آوری می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار