سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان اصفهان در سه سطح کودکان، نوجوانان و جوانان و افراد بزرگسال همزمان با سرتاسر کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴ 23 June 2018

به گزارش تابناک اصفهان : امیر هلاکویی با توجه به آغاز هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان اصفهان اظهار داشت: این جشنواره از مجموعه جشنواره‌های بین المللی امام رضا (ع) است که فعالیت خود را از ششمین دوره آغاز و امسال برای سومین سال متوالی به شکل سرتاسری به مناسبت ایام فرخنده دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سه سطح کودکان ۴ تا ۱۱ سال، گروه سنی نوجوان ۱۱ تا ۱۷ سال و ۱۷ سال به بالا برگزار می‌شود، ابراز داشت: برای سطح اول دو کتاب «مژده گل» شامل داستان‌هایی از زندگی امام رضا (ع) به نویسندگی محمود پوروهاب از انتشارات جمکران و کتاب «مهمان خراسان» از سعید بیابانکی و انتشارات «به نشر» معرفی شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان به کتاب‌های گروه سنی ۱۱ تا ۱۷ سال و ۱۷ سال به بالا اشاره کرد و ابراز داشت: کتاب‌های «کاش تو را می‌دیدم» به نویسندگی مژگان شیخی از انتشارات قدیانی و «مسافر هشتم» مژگان شیخی برای سطح دوم و کتاب‌های «مهر ولایت در آسمان ایران» به نویسندگی آیت الله علی کریمی جهرمی انتشارات  بوستان کتاب، «به سفیدی یک رویا» از فاطمه سلیمانی وانتشارات کتاب نیستان و «ماه هشتم» به نویسندگی مهدی غلامعلی از انتشارات دارالحدیث برای سطح سوم درنظر گرفته شده است.

برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در دو بخش انفرادی و خانوادگی

وی با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی در دو بخش انفرادی و خانوادگی برگزار می‌شود، گفت: برای ۳۱۳ نفر از برگزیدگان در بخش انفرادی و همچنین هشت خانواده در بخش خانوادگی علاوه بر لوح تقدیر و تندیس جوایز نقدی نیز در نظر گرفته شده است.

هلاکویی تصویرسازی از جذاب‌ترین بخش کتاب، معرفی کتاب به شکل ضبط فایل ویدئویی ‌و غیره را از دیگر بخش‌های جشنواره، ویژه کودکان و نوجوانان برشمرد و ابراز داشت: علاقه‌مندان به دو شکل الکترونیکی و مکتوب می توانند در این جشنواره شرکت کنند که شرکت در بخش مکتوب با مراجعه به کتابخانه های عمومی سرتاسر استان امکان‌پذیر است و برای ثبت‌نام الکترونیکی نیز افراد باید به سایت Razavi.iranpl.ir  مراجعه کنند.

مهلت شرکت در هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی ۳۱ تیرماه است

وی با بیان اینکه مهلت شرکت در هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی ۳۱ تیرماه است اما احتمال تمدید نیز وجود دارد، گفت: اختتامیه این جشنواره در قالب‌های ملی، استانی، شهرستانی و کتابخانه‌ای همزمان با دهه ولایت در کل کشور برگزار می شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ و سیره رضوی و حضرات معصومین عنوان کرد و ابراز داشت: دبیرخانه مرکزی جشنواره از سال ۹۳ تا ۹۶ تعداد ۷۳۰ عنوان کتاب مرتبط با امام رضا (ع) را مطالعه و از میان کتاب‌های موجود تعدادی را برای جشنواره برگزیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار