مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: بیش از ۱۵۰۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان اصفهان هستند که برای آزادی این افراد نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم، در این راستا ۱۱ میلیارد تومان در ماه مبارک رمضان توسط مردم جذب شده است.
کد خبر: ۶۲۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ 24 June 2018

به گزارش تابناک : اسدالله گرجی زاده ظهر امروز با حضور در سی و هشتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر خانواده زندانیان بیش از فرد زندانی آسیب می‌بینند، همچنین خانواده فرد زندانی از اعتبار و امکانات و خدمات اجتماعی ساقط می‌شوند.
وی ضمن دعوت از مسئولان برای حضور در زندان‌ها و بررسی و درک بهتر مشکلات جامعه افزود: زندانیان بانک اطلاعاتی مناسبی برای رصد آسیب‌های اجتماعی هستند.
مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته 32 هزار نفر به سبب انجام جرائم مختلف به زندان‌های استان وارد شدند، تصریح کرد: در این راستا لازم است مدیریت شهری و شورا به وضعیت زندان‌ها بیشتر رسیدگی کنند چرا که اکنون جمعیت زندان‌های استان اصفهان به بیش از 15 هزار نفر رسیده است.
وی گفت: در حال حاضر بیش از 1500 نفر زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان اصفهان هستند که برای آزادی این افراد نیازمند 150 میلیارد تومان اعتبار هستیم که در این راستا 11 میلیارد تومان در ماه مبارک رمضان از محل جمع‌آوری کمک‌های مردم جذب شده است.
گرجی زاده با اشاره به ظرفیت زندان مرکزی استان بیان کرد: در حال حاضر زندان مرکزی بیش از 4 برابر ظرفیت موجود زندانی دارد که این جمعیت فراوان سبب ایجاد اخلال در امور اصلاح و تربیتی می‌شود.
وی با اشاره به بهره برداری از زندان جدید اصفهان ادامه داد: هفته آینده رئیس سازمان زندان‌ها برای پیگیری آخرین وضعیت زندان بزرگ اصفهان به این استان سفر می‌کند.
مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری 3 زندان جدید التأسیس به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با کمبود نیروی انسانی در زندان‌ها مواجه هستیم به گونه‌ای که برای زندان‌های جدید التأسیس نیرو نداریم.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه حوزه اشتغال در زندان استان وضعیت مطلوبی دارد، از این رو بیش از 9 هزار نفر در زندان‌های استان آموزش فنی و حرفه‌ای دیده‌ و نیز 7 هزار شغل در این زندان‌ها ایجاد شده است.
گرجی زاده با اشاره به مراقبت‌های پس از آزادی زندانیان از زندان افزود: باید به این نکته توجه داشت که زندانیان پس از آزادی از زندان باید از امکانات شهروندی از جمله وام و اشتغال و دیگر مزایا برخوردار باشند اما متأسفانه این حمایت‌ها به صورت محدود صورت می‌گیرد.
وی‌ با اشاره به چالش‌ در زندان‌های استان اصفهان اضافه کرد: یکی از چالش‌های جدی در این اداره‌کل کمبود نیروی انسانی است، در این راستا باید گفت برای زندان‌های استان اصفهان 1500 نیروی انسانی تعریف شده اما اکنون 700 نیروی فعال برای این دستگاه در استان داریم.
مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در پاسخ به سئوال یکی از اعضای شورا درباره صرف هزینه پرداخت شده به اداره‌کل زندان‌ها به عنوان کمک به زندانیان جرائم غیرعمد، گفت: شورای شهر اصفهان مبلغ 300 میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک کرد که این هزینه برای اجرای برنامه یک شهر یک ضیافت به صدا و سیما پرداخت شد.
وی با اشاره به قیمت گذاری 330 میلیارد تومانی نسبت به فروش زندان فعلی اصفهان اضافه کرد: در صورتی که این زندان به فروش برسد اقدامات اجرایی در راستای بهره‌برداری از زندان جدید را در دستور کار قرار می‌دهیم که این کار به شرط کمک از سوی سرمایه‌گذاران و مدیریت شهری در راستای خرید این زندان امکان‌پذیر است.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار