نشست خبری رئیس دادگستری شهرستان لنده
برنامه های از جمله برگزاری کارگاه های فرهنگی، آموزشی تحکیم بنیان خانواده و در اقدام دیگر استفاده از ظرفیت معتمدین را در دستور کار داریم تا از این حیث وضعیت مطلوب در شهرستان حاصل شود .
کد خبر: ۶۲۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰ 24 June 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ رئیس دستگاه قضائی لنده با تقدیر از زحمات شبانه روزی خبرنگاران و حساس دانستن این حرفه از آنجا که این قشر از جامعه وظیفه خطیری برعهده دارند بیان داشت؛ آشنایی مردم از مسائل قضایی و حقوقی از جمله مواردی است که دادگستری در این زمینه تاکید زیادی بر آن دارد و  به همین منظور از اهالی رسانه دعوت می گردد تا در این زمینه همکاری لازم را با دستگاه قضایی شهرستان داشته باشند.

دو برنامه فرهنگی دادگستری در راستای کاهش آمار طلاق / اعلام برنامه های هفته قوه قضائیهسعادتیان رئیس دادگستری شهرستان لنده در جمع خبرنگاران اظهار داشت : در راستای یاد و خاطره شهید والامقام آیت الله بهشتی این هفته به نام هفته قوه قضائیه نامگذاری شد و دستگاه قضائی در این ایام برنامه های ویژه ای هر ساله برگزار مینماید.

وی یکی از برنامه های هفته قوه قضائیه را که در راستای ارتباط مردمی، شفاف سازی و ارائه گزارش خدمات دستگاه قضائیه انجام میگیرد را نشست با اصحاب رسانه عنوان کرد.

رئیس دادگستری شهرستان لنده گفت: تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدا و حضور گسترده کارکنان دستگاه قضایی بهمراه اعضای شورای اداری در گلزار شهدای لنده در راس برنامه های گرامیداشت دستگاه قضائی شهرستان بود که در روز گذشته انجام گرفت.

وی همچنین حضور گسترده کارکنان دستگاه قضایی شهرستان در مراسم عبادی ‌- سیاسی نماز جمعه را از دیگر برنامه های دستگاه قضائیه لنده عنوان کرد .

سعادتیان در ادامه خاطرنشان کرد: حضور در جمع خانواده های شهدا و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه های این ایام در لنده میباشد .

رئیس دادگستری شهرستان لنده افزود: بازدید قضات از ندامتگاه مرکز کهگیلویه، دیدار چهره به چهره مسئولان قضایی با مردم روز (دوشنبه) در مسجد صاحب‌ الزمان (عج) انجام میگیرد.

سعادتیان رئیس دادگستری این شهرستان؛ همایش تحکیم بنیان خانواده با حضور کارشناسان و مشاوران مربوطه در روز( چهارشنبه) در محل سالن آموزش وپرورش را از برنامه های مهم این دستگاه در لنده دانست.

سعادتیان در ادامه با نگاهی به خدمات انجام شده در دادگستری شهرستان لنده طی یک سال گذشته بیان داشت: درقانون اساسی وظایف و تکالیفِ بسیار مهمی بر عهده دستگاه قضائی وجود دارد که فراهم کردن امنیت و اجرای عدالت جزء مهم‌ترین وظایف این دستگاه است .

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته بیش از ۳۴۰۰ فقره پرونده در شعبه های مختلف دادگستری در حوزه های ۳ گانه دادسرا ، دادگاه و شوراهای حل اختلاف
بررسی شد اضافه کرد:به همت و پشتکار قضات و کارکنان دستگاه قضائی شهرستان رسيدگي به پرونده ها در دادگستری لنده به نحو مطلوب به پیش میرود و از باب اطاله دادرسي نگرانی وجود ندارد .

وی با ارائه گزارشی در رابطه با نوع پرونده های بررسی شده در دستگاه قضائی این شهرستان بیان داشت؛ جرائمِ خشن مانند سرقت ، قتل و درگیری های مسلحانه وجود نداشت و مواد مخدر با اقدامات پیشگیرانه کمتر شده است سعادتیان با اشاره به اینکه آمار دعاوی خانوادگی و طلاق در لنده رو به افزایش است خاطر نشان کرد؛ برنامه های از جمله برگزاری کارگاه های فرهنگی، آموزشی تحکیم بنیان خانواده و در اقدام دیگر استفاده از ظرفیت معتمدین را در دستور کار داریم تا از این حیث وضعیت مطلوب در شهرستان حاصل شود .

تنظیم خبر : مجید مرادی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار