رئیس دادگستری شهرستان فسا گفت: تصادف رانندگی در صدر جرائم فسایی‌ها در یک سال اخیر بوده است.
کد خبر: ۶۲۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 25 June 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: رستگار رئیس دادگستری شهرستان فسا در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: پارسال بالغ بر ۲۵ هزار و ۵۰۲ فقره پرونده ورودی دادگستری بوده است که از این تعداد، ۲۸ هزار و ۱۱۱ پرونده با صدور رای از چرخه رسیدگی خارج و مختومه شده است.

وی ادامه داد: از مجموع این تعداد، ۱۹ هزار و ۶۹۷ فقره پرونده مربوط به دادگاه و دادسرا و ۷ هزار و ۸۰۵ پرونده مربوط به شورای حل اختلاف (اعم از شعب و اجرا) بوده است که البته سهم دادسرا در این میان ۵ هزار و ۲۰۰ فقره و دادگاه، ۵ هزار و ۹۰۱ فقره پرونده است.

رئیس دادگستری شهرستان فسا حجم بالای پرونده‌ها و اطاله دادرسی را دو مشکل همیشگی دستگاه قضایی برشمرد و افزود: ورودی پرونده نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش داشته و بر اساس بولتن‌های خبری مجموع دادگستری‌های استان فارس، آمار عملکرد مقایسه‌ای ما به نسبت سال ۹۵ رضایت بخش بوده است.

رستگار گفت: بیشترین حجم ورودی پرونده در سال‌های ۹۵ و ۹۶، مربوط به تصادفات رانندگی بوده است و طبق آمار سالانه‌ای که ۱۰ جرم اول شهرستان را مشخص می‌کند، طی دو سال گذشته، صدمه بدنی ناشی از تصادف، جرم اول شهرستان بوده است.

رئیس دادگستری شهرستان در بخش دیگری از گزارش خود به آمار زندانیان فسا هم اشاره کرد و ادامه داد: تعداد زندانیان، ۷۳۰ نفر است، که ۳۲ درصد مربوط به مواد مخدر است و در رتبه هفتم جرائم شهرستان قرار دارد، ولی از نظر میزان زندانیان، رتبه اول را دارا است.

وی تصریح کرد: پس از آن نیز سرقت با ۲۷ درصد، محکومیت‌های مالی با ۱۶ درصد، جرائم علیه اشخاص و اطفال درصد، جرائم علیه اموال و مالکیت با ۴ درصد، و سایر جرائم هم ۷ درصد جرم زندانیان ما را در برمی گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار