رئیس شورای شهر اصفهان گفت: بسیاری از کشورهای دنیا از ظرفیت‌ و هوش بانوان در توسعه جامعه خود بهره می‌برند چراکه حضور بانوان در این راستا محیطی امن‌ و مناسب‌تر در جامعه را فراهم میکند.
کد خبر: ۶۲۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 28 June 2018

به گزارش تابناک اصفهان : فتح‌الله معین صبح پنج شنبه در نخستین نشست زنان شورای اسلامی شهرهای استان اصفهان با محوریت فرصت‌ها و چالش‌های نقش و حضور زنان در مدیریت شهری با اشاره به افزایش جمعیت اصفهان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون و نیاز به افزایش خدمات در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: جمعیت شهرنشین اصفهان از آن زمان تاکنون از ۳۰ درصد به ۸۵ رسیده است که ۱۵ درصد آن غیر شهرنشین هستند.

وی با بیان اینکه ایجاد تدوین برنامه‌های شهرنشینی برای اصفهان با جمعیت دو میلیونی و شهرهای با بیش از ۲۰۰ نفر جمعیت ضروری است، ابراز داشت: در این راستا نیازمند همکاری تمامی مسئولان، مردم و به ویژه نیمی از جمعیت هر جامعه یعنی قشر تاثیرگذار بانوان هستیم.

ضرورت ورود و کمک بانوان برای رفع مشکلات شهری

رئیس شورای شهر اصفهان با تاکید دوباره بر ضرورت ورود و کمک بانوان برای رفع مشکلات شهر ابراز داشت: نخستین گام برای اصلاح برخی مشکلات در جامعه استفاده از ظرفیت بانوانی است که با دوراندیشی، روحیه همدلی و به ویژه نگاه ویژه به رعایت حقوق دیگران می‌توانند در مسیر پیشرفت شهر به سمت جامعه‌ای پرنشاط و فعال در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه این جلسه به منظور هم‌اندیشی ایجاد فضای مناسب برای حضور بهتر و موثرتر بانوان در جامعه تدارک شده است، بیان داشت: نقش بانوان در امور مدیریتی به ویژه مدیریت خانواده و فرزندان انکاناپذیر است و نگاه ویژه و ریزبینانه آنها به مسایل بانوان می‌تواند در مدیریت یک شهر و یا کشور نیز مثمر ثمر باشد.

بسیاری از کشورهای دنیا از ظرفیت‌ها و هوش بانوان در توسعه جامعه خود بهره می‌برند

معین با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا از ظرفیت‌ها و هوش بانوان در توسعه جامعه خود بهره می‌برند، تاکید کرد: حضور بانوان در این راستا  محیطی امن‌تر و مناسب‌تر در جامعه را به ویژه برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند.

نقش تاثیرگذار بانوان در ارتقای فرهنگ شهروندی

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار بانوان در ارتقای فرهنگ شهروندی گفت: بانوان با ورود به نقش‌های تاثیرگذاری شهری می‌توانند در جلب مشارکت عمومی و ایجاد محیط مناسب در راستای تعامل شهروندان با مدیریت شهری نیز موثر واقع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار