در جلسه امروز صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اعضای شورا از عدم نظارت بر بخش خصوصی اتوبوسرانی اصفهان انتقاد کردند.
کد خبر: ۶۲۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 01 July 2018

به گزارش تابناک : فتح‌اله معین صبح امروز در سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره پنجم اظهار کرد: روز آزادسازی شهر مهران است که از آخرین شهرهایی است که از دشمن پس گرفته شد؛ همچنین در آستانه سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران با 290 مسافر هستیم که این هواپیما در 12 تیر ماه سال 67 مورد حمله ناو جنگی آمریکا در خلیج فارس قرار گرفت که در این پرواز کودکان، زنان و حتی تعدادی از اتباع غیر ایرانی هم حضور داشتند.

وی با بیان این‌که همه کشورهای استکباری در جریان ارتباط خود با دیگر کشور، از مسیر بهره‌کشی استفاده می‌کنند، بیان کرد: کشورهای استکباری اعمال زیادی در این راستا انجام می‌دهند و تصمیم آمریکا برای تحریم کامل جمهوری اسلامی به این علت است، همه می‌دانیم که به جز خودمان کسی دلسوز ما نخواهد بود؛ برای پایداری مردم ایران لازم است تا حقوق شهروندی همه مردم را به طور کامل ادا کنیم و به نحوی عمل کنیم که همه مردم ایران احساس وظیفه و همبستگی کرده تا مقاومتی که تا امروز به آن پایبند بوده، هم‌چنان به آن توجه کنند و موجب شکست و یأس دشمن شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که پایبند به مکتبی هستیم که معجزه آن کتاب و قلم است، عنوان کرد: در کمتر کشوری شاهد غنای فرهنگ و قلم هستیم و باید امیدوار باشیم که همه مردم و تشکیلات حکومتی قدردان اهل قلم، نویسندگان و اهل فرهنگ باشند.

وی با اشاره به روز شهرداری و دهیاری، یادآوری کرد: باید مردم را با وظایف شهرداری و دهیاری آشنا کنیم، شهرداری حجم بالای خدماتی را ارائه می‌کند و از بدو تولد تا مرگ، شهرداری با شهروندان خود خدمات رسانی می‌کند، اموراتی مانند آتش‌نشانی، حمل و نقل عمومی و ... نشانگر این است که ارائه این خدمات و حفظ کیفیت آن کار بزرگی است و دستمزد این اقدامات، رضایت مردم است.

معین با اشاره به لزوم گسترش و توسعه خدمات شهری به شهروندان، عنوان کرد: روز گذشته از مسؤولان آب و فاضلاب کشور شنیدیم که آب در اصفهان جیره‌بندی شده است در حالی که مسؤولان آب و فاضلاب استان این خبر را تکذیب کردند و اعلام کردند جیره‌بندی آب در شهر اصفهان منتفی است.

*شهر اصفهان کمترین سرانه مصرف آب در میان کلان شهرها را دارد

وی با بیان این‌که انتظار بود که مسؤولان حداقل در این شرایط فعلی از برداشت بی‌رویه و غیرمجاز در بالادست جلوگیری کنند، آن هم در شرایطی که مردم در حال صرفه جویی هستند، افزود: طبق آمار، شهر اصفهان کمترین سرانه مصرف آب در بین کلان شهرها را دارد که این نشانگر همراهی مردم اصفهان است اما نباید مردم اصفهان تاوان اقدامات غیرقانونی بالادست زاینده‌رود را بدهند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره پنجم با اشاره به تذکر نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تذکر نماینده مردم اصفهان با بی‌حرمتی برخی افراد رو به رو شد که این اصلاً خلاف رویه مجلس شورای اسلامی است و یادمان نرود که نمایندگان در خصوص کلیه مسائل کشور وظیفه اعلام نظر در چارچوب قانون را دارند و چنین برخوردی توهین به مردم و نمایندگان مردم است و این نشان دهنده بی‌مسؤولیتی برخی افرادی است که چنین اقداماتی انجام می‌دهند.

وی از مجمع نمایندگان خواست که در خصوص توهینی که به نماینده اصفهان شده است، تحقیق و پیگیری انجام دهند، در پایان گفت: نباید اجازه ادامه‌دار شدن این بی‌قانونی‌ها را داد و ما منتظر اقدام جدی مجمع نمایندگان برای حفظ حرمت خودشان هستیم.

*انتقاد شهروندان از مدل آبیاری فضای سبز شهری

علیرضا نصر اصفهانی امروز در تذکر خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این که شهروندان از نوع آبیاری‌ها در شهر انتقاد دارند، بیان کرد: این طور که به نظر می‌رسد وسعت منطقه کاری که به کارگران واگذار می‌شود، زیاد است که پیشنهاد می‌شود هم برای جلوگیری از اجحاف به کارگران و هم سایر مسائل، تعداد کارگران بیشتری را به کار گمارند، در خصوص نظافت نیز بعضاً چنین انتقادی از سوی شهروندان وجود دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان در پیشنهاد به شهرداری اصفهان، اظهار کرد: حدود 200 محله در اصفهان داریم و اگر بتوانیم از طریق معاونت فرهنگی مناطق شهرداری اصفهان، برنامه‌هایی که در ماه مبارک رمضان برگزار شد در همه محلات خود برگزار کنیم یک کار فاخر در این دوره شورای اسلامی شهر اصفهان اتفاق می‌افتد؛ یک جمعه بازار فروش محصولات خانگی ساخت دست بانوان می‌تواند به حل مشکل خانم‌های سرپرست خانوار کمک کند و هم این که برخی شهروندان هستند که طالب محصولات خانگی هستند و می‌طلبد که شهرداری مکانی را مانند جمعه بازار کتاب برای این امر در نظر بگیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان گفت: خواستار اجرای طرح یکسان‌سازی حقوق کارمندان شهرداری هستیم که افرادی که در سازمان‌ها و ادارات شهرداری‌ به طرق مختلف در حال اشتغال هستند که لازم است با سازماندهی ضریب اطمینان بین کارمندان و عدالت، افزایش یابد.

*مسؤولان از همدلی و اتحاد مردم درس بگیرند

فریده روشن نیز در تذکر امروز با اشاره به افتخار آفرینی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: همه مردم تیم ملی را تشویق کردند، تیم ملی که علی‌رغم شایستگی‌ها به دور بعد صعود نکرد و مردم همه آن‌ها را قهرمانان ملی می‌دانند چرا که باعث سرفرازی ایران و ایرانیان شدند.

وی با بیان این که اتفاقاتی مانند زلزله کرمانشاه و موفقیت تیم ملی نشان از یک پدیده اجتماعی به نام همدلی و تعلق خاطر به کشور ایران و ملت ایران است، بیان کرد: این باید برای مسؤولان کشور درس عبرتی باشد که مردممان با وجود فشارها، چه در زمان شادی و چه در زمان غم، به صورت یک دل در می‌آیند و باعث افتخار هر ایرانی می‌شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان تذکر خود گفت: افرادی که عاشق ایران هستند منتظر یک فرصت هستند تا نشان دهند حاضر هستند تا چقدر برای سرزمین مادری خود با تمام وجود بجنگند، جوانان ما نشان دادند که ایرانیان توان مقابله و مقاومت با هر تهدیدی را دارند و در همین شرایط که فشارهای اقتصادی است موجب همدلی و اتحاد شوند.

*نظافت و رعایت حقوق شهروندی در بخش خصوصی اتوبوسرانی، مطلوب نیست

اصغر برشان نیز در تذکر امروز خود با اشاره به روز صنعت و معدن، یادآوری کرد: از مردم تشکر می‌کنم که با شناخت بحران آب در مصرف آب صرفه جویی می‌کنند، درختان پارک‌ها جز فضای سبز با دوام هستند و لازم است برای جلوگیری از خشک شدن آن‌ها اقدام عاجل انجام دهند.

وی با بیان این‌که باید پر کردن ایام اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان از اولویت‌های خدمات رسانی به شهروندان است، عنوان کرد: باید با استفاده از ظرفیت تمامی امکانات، امکان نشاط را برای شهروندان فراهم کرد، نظارت بر اتوبوس‌های بخش خصوصی چه از لحاظ نظافت و چه از لحاظ رعایت حقوق شهروندی مناسب نیست و باید این نظارت مداوم باید توسط سازمان اتوبوسرانی انجام شود چرا که نظارت بر این بخش نشانه تعالی شهروندی است.

*برگزاری جشنواره کودک در نیمه شهریور ماه

مهدی مقدری نیز به عنوان تذکر آخر، به فضای اقتصادی کشور در این روزهای اخیر اشاره کرد و مطرح کرد: هزینه‌های زیادی که امروز بر خانواده‌ها تحمیل شده است اثر خود را روی تفریح و مسافرت مردم می‌گذارد و چه بسا مردم امسال به دلیل فشار اقتصادی از حجم تفریح و سفر خود کم کنند.

وی ادامه داد: از شهرداری می‌خواهم برنامه‌های نشاط انگیز و تفریحی بیشتری را با پراکندگی بیشتری برگزار کند تا مردم با حضور در آن، بر نشاط خود بیفزایند، امید است مشکلات اقتصادی شهرداری باعث نشود که رویدادهای نشاط انگیز کم شود تا نیمه شهریور ماه بتوانیم یک جشنواره فیلم کودک و نوجوان با شکوه را برگزار کنیم.

امروز هیچ کدام از اعضای شورای شهر نطق میان دستور نداشتند تا جلسه امروز شورای اسلامی شهر اصفهان، روز خلوتی را تجربه کند.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار