پیشکسوت داوری اصفهان گفت: تیم داوری ایران قضاوت‌های بسیار خوبی انجام داده‌ است و کاندیدای حضور در فینال جام جهانی است و امیدواریم داوران اصفهانی بتوانند پا در جای پای بزرگان بگذارند.
کد خبر: ۶۲۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 02 July 2018

به گزارش تابناک : ایرج نظری امروز در خصوص قضاوت‌های علی‌رضا فغانی در جام جهانی فوتبال اظهار داشت: علی‌رضا فغانی 6 سالی می‌شود که از طرف ای اف سی به فیفا معرفی شده و زمانی که متوجه نگاه فیفا به خود شد تمرینات خود را به همراه تیمش آغاز کرد و بدنسازی بسیار خوبی انجام داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فغانی دانش خوبی دارد و به زبان انگلیسی مسلط است، گفت: وی با شرکت در چند اجلاس‌ فیفا دیده بود که آمادگی جسمانی اهمیت زیادی دارد، پس تمرینات خود را بیشتر انجام دادند و آمادگی خود را بالا بردند؛ عملکرد آن‌ها در مسابقات داخلی نیز تغییر کرده و کاملا مشخص بود و با متد خاصی قضاوت می‌کردند.

پیش‌کسوت داوری اصفهان با ابراز خوشحالی از انتخاب تیم داوری ایران برای بازی آرژانتین و فرانسه بیان داشت: وقتی قضاوت تیم داوری ایران در بازی آلمان و مکزیک خوب بود و همه لذت بردند، قضاوت دوم بین صربستان و برزیل به آن‌ها سپرده شد و این کار بسیار عالی انجام شد و به همین دلیل حساس‌ترین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی به آن‌ها سپرده شد و قضاوت این دیدار به نحو احسن انجام شد.

نظری که رمز موفقیت فغانی در این مسابقات  را 80 درصد به آمادگی جسمانی مربوط می‌داند، افزود: بازی آرژانتین و فرانسه درجه سختی زیادی داشت، 7 گل سالم رد و بدل شد و نقصی وجود نداشت؛ فغانی از معدود داورانی است که از سیستم کمک‌داور ویدئویی استفاده نکرده است و این را به فال نیک می‌گیریم.

وی با اطمینان از انتخاب فغانی به عنوان یکی از 8 داور در 4 بازی آخر جام جهانی تصریح کرد: به نظر من تیم داوری ایران باید در فینال باشد و نهایتا بازی رده‌بندی باید به آن‌ها سپرده شود؛ البته چیدمان این بازی‌ها به عهده کولینا است و این موضوع بستگی به قضاوت سایر داوران در بازی‌های باقی مانده و نظر هیأت انتخاب دارد.

پیش‌کسوت داوری اصفهان در خصوص وضعیت داوری در استان اذعان کرد: در ادوار گذشته کوبل‌های داوری زیادی از اصفهان داشتیم و داوری بسیار قوی داشتیم اما روی داوری کار نشد و دانش و کار بچه‌ها به هدر رفت؛ استان اصفهانی چند سالی است در داوری رکود داشته است.

نظری با ابراز امیدواری از اینکه اصفهان به جایگاه اصلی خود باز‌گردد و داوران اصفهانی بتوانند پا در جای پای بزرگان بگذارند، گفت: من به اتفاق برخی دیگر از پیش‌کسوتان داوری در حال انجام کار زیر‌بنایی هستیم، بیشتر روی جوانان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم؛ کلاس‌های دانش‌افزایی و آمادگی بدنی برای داوران برگزار می‌شود و تست بدنی و کتبی از آن‌ها گرفته شده و آن‌ها به داوری کشور معرفی شده‌اند.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار