رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: نزدیک به 75 معدن در این شهرستان وجود دارد که هم اکنون تنها 15 معدن فعالیت می کند. وی مهمترین فعالیت های معدنی را در زمینه های استخراج سرب، باریت، مس و مهمترین مشکل معادن اردستان را مزاحمت اهالی روستاها برای جلو گیری از فعالیت و نبود امکانات فرآوری در این شهرستان اعلام کرد.
کد خبر: ۶۲۵۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ 02 July 2018

به گزارش تابناک اصفهان : محمدرضا باقری بیان کرد: نزدیک به یک هزار و 900 نفر در بخش صنایع و معادن اردستان اشتغال دارند که تنها 400 نفر در معدن های فعال منطقه مشغول به کار هستند.
وی مهمترین فعالیت های معدنی را در زمینه های استخراج سرب، باریت، مس و مهمترین مشکل معادن اردستان را مزاحمت اهالی روستاها برای جلو گیری از فعالیت و نبود امکانات فرآوری در این شهرستان اعلام کرد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان افزود: همچنین 40 واحد از 66 واحد صنعتی اردستان فعال می باشد و زمینه اشتغال یک هزار و 500 نفر را فراهم کرده است.
او گفت: مهمترین واحد های صنعتی اردستان کارخانه سیمان با اشتغال 400 نفر، مهاباد ریس با 125 نفر، صنایع ریخته گری اردستان و کارخانه فولاد آریا هر یک با 100 نفر اشتغال می باشد.
باقری اضافه کرد: تعداد پنج کارخانه نیز از جمله در زمینه های تولید فولاد، کاشی و مقوا در شرف بهره برداری بوده و تا پایان سال جاری فعالیت خود را آغاز می کنند که با راه اندازی این واحدها تعداد یک هزار و 50 نفر مشغول به کار خواهند شد.
وی در ادامه نوسانات بازار، کمبود نقدینگی و بالا بودن ارزش افزوده را از جمله مشکلات بخش صنعت در شهرستان اردستان عنوان کرد.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار