در حالی که نیمی از ملی‌پوشان نجف‌آبادی تیم ملی اسکیت فری‌استایل کشورمان به دلیل عدم صدور روادید از حضور در مسابقات جهانی هلند باز ماندند، پسر یکی از مسئولان این فدراسیون به هلند اعزام شده است.
کد خبر: ۶۲۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳ 02 July 2018

به گزارش تابناک : مسابقات اسکیت قهرمانی جهان از 14 تیرماه در کشور هلند آغاز می‌شود و قرار بود تیم ملی اسکیت فری‌استایل کشورمان با 8 اسکیت‌باز که 6 نفر از آنها اسکیت‌بازان نجف‌آبادی هستند و با هدایت احسان حبیب‌آبادی از نجف‌آباد در این مسابقات شرکت کند.

لعیا عربی، رومینا سالک، مینا عابدینی، ترانه احمدی، رضا لسانی و علی شجاعی اعضای اصفهانی تیم ملی اسکیت فری‌استایل کشورمان هستند، اما گویا ویزای 3 نفر از آنها از سوی سفارت هلند صادر نشده تا از حضور در مسابقات باز بمانند.

سید محمد طباطبایی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نجف‌آباد در این خصوص اظهار داشت: در روزهای اخیر و به دلیل ضعف کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون اسکیت، متأسفانه 3 نفر از اسکیت‌بازان نجف‌آبادی موفق به اخذ روادید برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان که قرار است در کشور هلند برگزار شود، نشدند.

وی افزود: این در حالی است که سال گذشته و از مجموع 10 ملی‌پوش تیم ملی اسکیت فری‌استایل، 8 نفر از اسکیت‌بازان شهرستان نجف‌آباد بودند که در تورنمنت کاپ آزاد روسیه موفق به کسب چند مدال طلا، نقره و برنز شدند. همچنین ترانه احمدی با کسب مدال طلا در مسابقات جهانی چین به عنوان نخستین بانوی ایرانی تاریخ‌ساز شد و لعیا عربی و علی شجاعی نیز به مدال نقره و برنز این رقابت‌ها دست یافتند.

اهمال کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون اسکیت در اخذ روادید

طباطبایی با اشاره به کسب 8 مدال توسط اسکیت‌بازان نجف‌آبادی در مسابقات کاپ آزاد روسیه و مسابقات جهانی چین ادامه داد: با تلاش و تمرین زیاد این اسکیت‌بازان و مربیان آنها و استفاده از امکانات ورزشی شهرستان نجف‌آباد، امسال نیز 6 نفر از 8 ملی‌پوش تیم ملی فری‌استایل از نجف‌آباد انتخاب شدند تا به همراه احسان حبیب‌آبادی مربی تیم ملی به مسابقات قهرمانی جهان در هلند اعزام شوند، اما متأسفانه چند روز پیش متوجه شدیم برای 3 نفر از ملی‌پوشان ویزا صادر نشده است. مسئولان سفارت هلند در تهران مشکلات موجود برای اخذ روادید را با ارسال ایمیل به فدراسیون اعلام کرده بودند، اما ضعف و اهمال روابط بین‌الملل فدراسیون اسکیت باعث شد اسکیت‌بازان نجف‌آبادی از حضور در مسابقات محروم شده و تلاش یک ساله آنها به هدر رفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نجف‌آباد گفت: این اتفاق موجب بی‌انگیزگی و بی‌اعتمادی این اسکیت‌بازان به فدراسیون شد که امیدوارم وزارت ورزش و جوانان و شورای برون‌مرزی این مسئله را پیگیری کنند.

ملی‌پوشان در ایران، پسر نایب‌رئیس فدراسیون در هلند!

وی اظهار داشت: سوال من از مسئولان فدراسیون اسکیت این است که چرا روادید اشخاصی مانند پسر نایب‌رئیس این فدراسیون که لزومی به حضور او در هلند نیست، صادر شده و وی در هلند حضور دارد، اما لعیا عربی، مینا عابدینی و علی شجاعی باید از حضور در مسابقات باز بمانند؟

طباطبایی با اشاره به پیگیری این موضوع از طریق نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وی از طریق معاونت پارلمانی وزارت امور خارجه این مسئله را پیگیری کرد، اما متأسفانه تأخیر در رسیدگی به این موضوع توسط کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون اسکیت باعث شد پیگیری این نماینده هم جواب ندهد و 3 ورزشکار نجف‌آبادی موفق به حضور در مسابقات جهانی هلند نشدند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نجف‌آباد با بیان اینکه امیدوارم بار آخری باشد که ورزشکار پرتلاشی با این شرایط مواجه می‌شود، تصریح کرد: اگر به این مشکلات رسیدگی نشود، ناامیدی ورزشکاران را در پی دارد. امیدوارم مسئولان این موضوع را پیگیری  و ضعف در کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون اسکیت را برطرف کنند و افرادی در رأس  قرار بگیرند که توانایی پیگیری این امور در سطح بین‌المللی را داشته باشند و با ضعف خود حق ورزشکاران را تضییع نکنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم رومینا سالک، ترانه احمدی و رضا لسانی دیگر اسکیت‌بازان نجف‌آبادی که موفق به اخذ ویزا و شرکت در مسابقات جهانی هلند شدند، بتوانند با کسب مدال‌های خوش‌رنگ دل مردم ایران و اصفهان را شاد کنند.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار