سید رحمان دانیالی در خصوص بررسی وضعیت صنایع مستقر در شمال شهر اصفهان اظهار کرد: دو روز گذشته کارگروه مخاطرات زیست محیطی برای این صنایع و به ویژه صنایع بختیار دشت برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 04 July 2018

به گزارش تابناک اصفهان : سید رحمان دانیالی در خصوص بررسی وضعیت صنایع مستقر در شمال شهر اصفهان اظهار کرد: دو روز گذشته کارگروه مخاطرات زیست محیطی برای این صنایع و به ویژه صنایع بختیار دشت برگزار شد.

وی با بیان اینکه بررسی‌های صورت گرفته بیانگر این است که وجود صنایعی مانند پالایشگاه، نیروگاه شهید منتظری، خطوط انتقال لوله و مخابرات نفت ایران، شرکت نفت سپاهان و ... مانند بمب ساعتی دارای مخاطرات احتمالی است که می‌تواند اصفهان را تهدید کند، افزود: این در حالی است که هنوز برخی از صنایع در حوزه مقابله با مخاطرات احتمالی و مدیریت بحران برنامه‌ریزی ندارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: البته  برخی از صنایع اقداماتی در این راستا انجام داده اند، اما کافی نیست و از صنایع خواسته شده که در این زمینه برنامه‌ریزی کنند و گزارشی را به اداره کل حفاظت محیط زیست ارایه دهند.

وی با بیان اینکه وجود صنایع شمال اصفهان مخاطرات احتمالی همچون خشک شدن درختان، آتش‌سوزی‌های احتمالی، مشکلات ناشی از حمل و نقل این صنایع، انفجار و ... را به همراه دارد، اضافه کرد: در صورت بروز چنین حوادثی همه شهر آسیب خواهد دید.

دانیالی با تاکید بر اینکه قصد مچ‌گیری نداریم، اضافه کرد: تنها هدف ما معرفی پتانسیل‌ها و کاستی‌های صنایع بوده و به آنها یادآوری می‌کنیم که هر گونه کاستی و کم‌کاری چه عواقبی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مخاطرات احتمالی در اصفهان کم نیست، افزود: این در حالی است که اعتبارات مدیریت بحران در موارد ضروری هزینه نمی‌شود و سعی داریم این اعتبار را در جاهای مورد نیاز و بر اساس اولویت‌بندی مخاطرات احتمالی هزینه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار