مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت:استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز در دستور کار است و در حال حاضر بخشی از نقاط از همین منبع برای آبیاری استفاده می‌شود.
کد خبر: ۶۲۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 06 July 2018

به گزارش تابناک : ایمان حجتی با اشاره به بحران آب و اقدامات شهرداری در این زمینه اظهار داشت:شهرداری اصفهان به موضوع آب ورود کرده و با کمک کارشناسان جلساتی را برای سازگاری با شرایط موجود و کاهش مصرف برگزار کرده است.

وی افزود: عمده آب مصرفی شهرداری به آبیاری فضای سبز مربوط می‌شود، فضای سبزی که متعلق به همه شهروندان است و شهرداری صرفاً از آن محافظت می‌کند و اگر این فضای سبز خشک شود در آینده علاوه بر آب بحران هوا هم خواهیم داشت.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای زمستان سال گذشته اقدامات مختلفی آغاز شده از جمله افتتاح نخستین بوستان بدون چمن اصفهان و کاشت درختان مقاوم در روز درختکاری، همچنین با مطالعات صورت گرفته گونه‌ای از چمن که نیاز به آب کمتری در مقایسه با چمن‌های موجود دارد شناسایی شده است.

وی فضای سبز شهر اصفهان را گسترده توصیف کرد و بر اهمیت بازخورد شهروندان از اقدامات شهرداری تأکید کرد و ادامه داد: کارشناسان حوزه آب در مرکز سامانه تلفنی 137 مستقر شدند تا پس از تماس‌های شهروندان واکنش لازم تخصصی‌تر و سریع‌تر انجام شود.

حجتی رسیدگی به هدررفت آب در آبیاری‌ها را یکی از مطالبات مردمی دانست و خاطرنشان کرد: سامانه 137 به عنوان پل ارتباطی مردم و شهرداری از گذشته وجود داشته که در این بحث از شهروندان تقاضا داریم تا هرگونه هدررفتی را در آبیاری مشاهده کردند به وسیله این سامانه اطلاع‌رسانی کنند.

وی با تأکید بر ضرورت کاهش منابع آبی، استفاده از پساب را یکی از راه‌حل‌های برون‌رفت از بحران آبی دانست و اضافه کرد: استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز در دستور کار است و در حال حاضر بخشی از نقاط از همین منبع برای آبیاری استفاده می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان این‌که یکی دیگر از اقدامات مؤثر شهرداری تبلیغات ویژه محیطی بود، عنوان داشت: تفاوت این فضاسازی محیطی با اقداماتی از این دست آن بود که صرفاً توصیه به صرفه‌جویی و هشدار بحران آب بسنده نشده، بلکه راهکارهای عملی برای بهره‌مندی هر چه بهتر از منابع موجود مدنظر بوده است.

وی تصریح کرد: در کنار فضاسازی شهری، طرح‌هایی ویژه اتوبوس‌های شهری در نظر گرفته شده و در خصوص مترو هم طرح‌های مشابه انجام می‌شود.

حجتی در پایان ابراز داشت: از دیگر اقدامات انجام شده دوره‌های آموزشی بود که از سوی سازمان پارک‌های شهرداری برای پارکبان‌ها و کسانی که آبیاری فضای سبز را انجام می‌دادند برگزار شد.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار