پرسنل موزه‌ی هنرهای معاصر اصفهان، "بحران آب در ایران" را به نمایش گذاشتند و با استفاده از چند صد لیوان در حوض خالی این موزه، بحران آب را به تصویر کشیدند.
کد خبر: ۶۲۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 07 July 2018
به گزارش تابناک : به دلیل رخداد بحران آب در کشور که شهرهای زیادی از ایران به خصوص استان اصفهان را درگیر خود کرده است، پرسنل موزه‌ی هنرهای معاصر اصفهان تصمیم گرفتند به جای پُر کردن حوض بزرگِ قرار گرفته در حیاط این موزه، با تخلیه‌ی حوض و قرار دادن چند صد لیوانِ آب در داخل آن، موقعیت ایران در این بحران را نمایش دهند.
 
مهدی تمیزی، رئیس موزه هنرهای معاصر اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا با تائید این خبر می‌گوید: بنا داریم برای بحران آب، از امروز تا پایان این مشکل، حوض بزرگ موزه هنرهای معاصر اصفهان را با آب پر نکنیم بلکه به جای آب، هنرمندان بتوانند اثر مفهومی خود را در این بخش مهم از معماری ایرانی که حضورش وابسته به آب است، ارائه کنند.
 
وی تاکید می‌کند: با به وجود آمدن وضعیتِ بحرانی آب در کشور، به این نتیجه رسیدیم که حوض بزرگ موزه‌ی هنرهای معاصر را به دست هنرمندان بسپاریم تا در هر دوره یک اثر مفهومی با موضوع اب و بحران آب در آن اجرا شود.
 
 
او با بیان این که نخستین اجرای مفهومی در حوض موزه هنرهای معاصر اصفهان با نام «پرسنل موزه» انجام شده است، بیان می‌کند: در صورتی که هر هنرمندی از هر نقطه کشور طرح مفهومی در این زمینه داشته باشد و ان را پیشنهاد دهد، به صورت دوره‌ای در این بخش از موزه امکان اجرایی کردن آن برای وی فراهم می‌شود.
 
موزه هنرهای معاصر اصفهان در خیابان استانداری بین خیابان‌های سعدی و سپه در بنای تاریخی باقی مانده از دوره‌ی صفویه ایجاد شده است، بنائی که در حکومت قاجارها تجدید بنا شده و مسعود میرزا حاکم وقت اصفهان آنجا را محل سکونت خود قرار داد و در دوره پهلوی نیز به عنوان ساختمان استانداری اصفهان مورد استفاده قرار می‌گرفت.
 
با انتقال استانداری اصفهان به محل جدید این عمارت که تقریباً مخروبه شده بود به همت شهرداری مرمت و در بعضی موارد بازسازی کامل و به موزه هنرهای معاصر اصفهان تبدیل شد. این بنا در اسفند ماه ۱۳۷۳ رسماً مورد بهره برداری قرار گرفت. این عمارت صفوی در دو طبقه بنا شده است.
 
 
 
منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار