بر اساس یک نظرسنجی، میزان محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه به ۳۴ درصد کاهش یافت و از هر ده فرانسوی شش نفر به او اعتماد ندارند.
کد خبر: ۶۲۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ 07 July 2018

به گزارش تابناک : طبق آخرین نظرسنجی که روز جمعه از سوی موسسه تحقیقات الب (Elabe) منتشر شد میزان محبوبیت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در مقایسه با ماه گذشته ده امتیاز کاهش یافته است و به این ترتیب بدترین عملکرد رئیس جمهور از زمان پیروزی در انتخابات ماه مه دوهزار و هفده ثبت شد.

میزان محبوبیت مکرون که از زمان پیروزی در انتخابات هیچ گاه این میزان کاهش نداشت به ۳۴ درصد رسید. میزان محبوبیت ادوار فیلیپ نخست وزیر فرانسه نیز به ۳۱ درصد رسیده است.

در نظرسنجی صورت گرفته از هر ده نفر شش نفر اعلام کردند به امانوئل مکرون اعتماد ندارد. ۵۷ درصد مردم نیز اعلام کردند به ادوار فیلیپ بی‌اعتمادند.

در واقع میزان اعتماد به مکرون در میان بسیاری از طبقات مردم فرانسه کاهش یافته است که از آن جمله می‌توان به جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله، حامیان فرانسوا فیون، نخست وزیر اسبق فرانسه، و دیگر نامزد سوسیالیست‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، کارگران، ساکنان مناطق روستایی، مستمری بگیران و افراد ۵۰ تا ۶۴ ساله اشاره کرد.

از سوی دیگر، از دیدگاه مردم سیاست‌های اجرایی دولت فرانسه برای اوضاع اقتصادی این کشور بسیار ناعادلانه و ناکافیست. احساس بی‌عدالتی در اقدامات دولت طی چهار ماه گذشته در افکار عمومی مردم افزایش یافته است.

۶۶ درصد مردم معتقدند این سیاست‌ها موجب بهبود اوضاع کشور نخواهد شد و ۶۴ درصد مردم هم معقدند سیاست‌های دولت برای از سرگیری رشد اقتصادی کشور موثر نیست. ۴۹ درصد افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند می‌گویند سیاست‌های کنونی دولت منطبق با وعده‌های انتخاباتی مکرون نیست.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار