انواع و اقسام ایرادات ممکن برای یک جاده آسفالت را اتوبان کوهپایه-اصفهان پیدا کرده و موج، چاله و کنده شدن آسفالت در طی این مسیر خصوصا از کوهپایه تا شهر سجزی مدت‌هاست جا خوش کرده و یک میهمان قدیمی برای این اتوبان شده است.
کد خبر: ۶۲۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ 10 July 2018

به گزارش تابناک : یکی از جاده‌های مهم و ترانزیتی کشور که شرق کشور را به غرب کشور متصل می‌سازد از شرق اصفهان می‌گذرد.

یکی از قسمت‌های مهم این جاده ترانزیتی در شرق شهرستان اصفهان قرار دارد جاده‌ای که در گذشته دو طرفه بود اما با توجه به ترافیک بالای این مسیر و آمار حوادث آن مورد توجه قرار گرفت و اتوبان شد.

با این توضیح شهر بخشی از این جاده که حدفاصل کوهپایه تا سجزی قرار داشته و مسیر برگشت آن از اصفهان قدیمی‌تر است و از کیفیت مطلوبی برخوردار است اما مسیر رفت آن هر چند که چند سالی بیشتر از عمرش نمی‌گذرد به یک کلکسیونی از ایرادات جاده‌ای تبدیل شده است و انواع ایرادات ممکن برای یک جاده اسفالت را پیدا کرده و موج، چاله و کنده شدن آسفالت در طی این مسیر خصوصا از کوهپایه تا شهر سجزی مدت‌هاست جا خوش کرده و یک میهمان قدیمی برای این اتوبان شده است.

علاوه بر خسارت‌هایی که وسایل نقلیه از این مسیر دشت می‌کنند تمایل خودروهای سنگین از حرکت در سمت چپ جاده به دلیل وضعیت مناسب‌تر آسفالت آن به یکی از عوامل حادثه‌ساز این مسیر تبدیل شده است.

علی کریمی کارمندی است که هر روز برای رفتن به اصفهان با ماشین شخصی خود از این مسیر تردد می‌کند، می‌گوید: وقتی از این مسیر حرکت می‌کنید ماشین‌های سنگین در سمت چپ حرکت می‌کنند و اجازه سبقت نمی‌دهند و ناچار باید مدت زیادی در پشت سر آن‌ها حرکت کنید و یا اجباراً از سمت راست سبقت بگیرید.

او می‌گوید: ماشین ها و خصوصا ماشین‌های سنگین وقتی در سمت راست نیز حرکت می‌کنند به دلیل وضعیت بد جاده به طور ناگهانی تغییر مسیر می‌دهند و هر روز این جریانات تا شهر سجزی ادامه دارد.

حسن توکلی راننده‌ ماشین سنگین که در این مسیر رفت‌وآمد زیادی دارد، می‌گوید: وقتی از این مسیر با چندین تُن بار تردد می‌کنیم اگر بخواهیم از سمت راست جاده حرکت کنیم خسارت زیادی به ماشین وارد می‌شود.

او ادامه می‌دهد: وقتی در سمت چپ جاده در حرکت هستیم به خاطر سنگینی بار و ماشین امکان این‌که سریع تغییر مسیر دهیم برای دسترسی خودروهای سبک وجود ندارد.

علی مؤمنیان عضو شورای شهرستان اصفهان و شهر کوهپایه با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت جاده ترانزیتی و پرتردد کوهپایه _اصفهان می‌گوید: پیگیری روکش آسفالت جاده اصفهان کوهپایه با توجه به عدم تحقق وعده مسؤولان مربوطه جهت شروع پروژه از اول خرداد ماه یکی از مسائلی است که شورای شهرستان به صورت جد پیگیری می‌کند.

ایرادات این مسیر مانند اژده‌هایی شده است که هر لحظه طعمه‌اش را از عبوریان این مسیر انتخاب‌ می‌کند هر چند تا کنون شانس و اقبال خطر را از سر مسافران این مسیر پرانده است و این شانس چماقی بر سر اژده‌های حادثه شده است اما شاید فردا روز شانس اژده‌ها باشد و آن روز بعد از این همه فرصت آه‌ و افسوس جایگاهی نخواهد داشت.

به نظر می‌رسد این مسیر شایسته یک مسیر ترانزیتی در شرق شهرستان اصفهان نباشد و مسؤولان مربوطه باید هر چه زودتر موانع پیش‌رو برای رهایی از مشکلات این مسیر را از بین ببرند.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار