نخستین رویداد کارآفرینی محلی با محوریت مساجد با عنوان "هم‌نت برکت" در اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 12 July 2018

به گزارش تابناک : دبیر اجرایی رویداد "هم‌نت برکت" از برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی محلی در کشور با محوریت مساجد با عنوان "هم‌نت برکت" خبر داد و اظهار داشت: این رویداد به همت بنیاد نخبگان استان اصفهان و همکاری ستاد نماز جمعه و امور مساجد منطقه رهنان در روزهای چهارشنبه تا جمعه از 27 تا 29 تیرماه و در منطقه رهنان و بر اساس مزیت‌های اقتصادی این منطقه برگزار می‌شود.

مرتضی ورشاوی با بیان اینکه هدف از برگزاری این رویداد فعال کردن کسب و کارهای محلی است، گفت: در این رویداد جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد صاحب مشاغل محلی در اصفهان در کنار یکدیگر جمع شده تا با فرصت‌های کسب و کارهای محلی آشنا شده و مهارت‌های پیاده سازی ایده و رساندن آن به کسب و کار را آموزش ببینند.

وی با اشاره به اینکه مساجد باید جایگاه خود را بازیابی کنند، افزود: مسجد از آغاز، نه تنها محل عبادت و ذکر و تجمع مؤمنان در ساعات خاص بلکه جایگاه قضاوت و دادرسی و ستاد مردمی برای رفع مشکلات مردم نیز بوده است. در روزهای سخت جنگ تحمیلی مساجد کشور، مأمن مردم و محل سازماندهی کمک‌های جدی و چشمگیر به جنگ بوده‌اند. همچنین این جمله را بارها و بارها شنیده‌ایم؛ مساجد سنگر هستند، سنگرها را پُر کنید ... اما امروز که جنگ، جنگ اقتصادی است، وقتش شده که نقش مساجد باز تعریف شده و نیروهای فعال در مساجد از آن پایگاه مردمی مستحکمی برای اشتغال و کارآفرینی جوانان محله بسازند.

دبیر اجرایی رویداد "هم‌نت برکت"  با بیان اینکه این رویداد زمینه شبکه سازی علاقه‌مندان به کارآفرینی با فعالان و متخصصان این عرصه را فراهم می‌کند، بیان کرد: از محورهای این رویداد می‌توان به مدیریت مشاغل خانگی، شبکه فروش محصولات سالم، کسب کارهای مبتنی بر حاشیه شهر و استفاده از طبیعت و بوم منطقه برای جذب گردشگر، پاتوق فرهنگی و فعالیت در حوزه کتاب و همچنین فعال شدن سیستم آموزشی در مسجد اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در این رویداد سه روزه تعدادی از تسهیلگران کارآفرینی برجسته کشوری حضور دارند، عنوان کرد: این رویداد یک فرصت بسیار مغتنم برای جوانان مسجدی و دانشگاهی صاحب ایده است تا با ارائه طرح خود و تکمیل آن بتوانند، سرمایه گذار جذب کنند.

ورشاوی در پایان تصریح کرد: که همه افراد علاقمند به این حوزه می‌توانند با مراجعه به سایتwww.hamnetevent.ir/barkat اطلاعات تکمیلی را مشاهده و در رویداد ثبت نام کنند.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار