رئیس هیئت تنیس استان اصفهان گفت: سعی بر این داریم تا با تدوین برنامه‌ای ۴ ساله تنیس استان را بیش از پیش توسعه دهیم.
کد خبر: ۶۲۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 12 July 2018

به گزارش تابناک : فرهاد رحیمی عصر امروز و در مسابقات تنیس قهرمانی نوجوانان دختر کشور درباره برنامه‌های هیئت تنیس استان اظهار داشت: ورزش تنیس در سطح بین‌المللی، ایران و استان اصفهان ظرفیت خوبی دارد و جز محبوب‌ترین رشته‌ها در دنیا است و برخی از تنیس بازان در زمره محبوب‌ترین و موفق‌ترین ورزشکاران دنیا هستند.

وی ادامه داد: هیئت تنیس استان اصفهان در سالیان گذشته هیئت برتر کشور بود و امیدوارم بتوانم زحمات گذشتگان را به ثمر برسانم. قصد دارم در هیئت تنیس استان اصفهان تمرکز خود را بر اقدامات اصلی معطوف کنم و در این راستا در حال تدوین یک برنامه چهار ساله هستیم.

رحیمی افزود: خیلی از مدیران، وقت زیادی صرف کار خود می‌کنند، اما خروجی خوبی ندارند به این دلیل انجام کارهای زائد زیاد است و سعی می‌کنیم از این آفت دوری کنیم.

رئیس هیئت تنیس استان اصفهان گفت: به میدان آوردن باشگاه‌ها و بخش خصوصی یکی از اقدامات مد نظر ماست، فعالیت بخش دولتی در ورزش تقریبا منسوخ شده است و ما نیز باید با این الگو جلو برویم.

وی اضافه کرد: با سازمان‌هایی که زمین تنیس در اختیار دارند رایزنی‌های انجام داده‌ایم تا این زمین‌ها را در اختیار سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران قرار دهند. قصد داریم سرمایه گذاران را به توسعه فضای فیزیکی تنیس ترغیب کنیم چون در این زمینه به شدت دچار محدودیت هستیم و همانطور که می‌دانید سرانه ورزشی در کشور ما بسیار اندک است.

رحیمی اظهار داشت: با وجود بهره بردن از مدرسان و مربیان خوب تنیس در اصفهان که می‌توانند تیم‌های ملی را به خوبی هدایت کنند، به دنبال توسعه نیروی انسانی در هیئت تنیس استان هستیم و تعداد مربیان از نظر کمی و کیفی باید افزایش یابد. در بخش قهرمانی ورزشکاران خوبی داریم، اما امیدوارم سهم خود را در تیم‌های ملی افزایش دهیم.

وی با اشاره به جایگاه نه چندان خوب تنیس ایران در آسیا گفت: تنیس ایران ظرفیت پیشرفت زیادی دارد و باید با عزم جدی به این سمت حرکت کنیم.

رئیس هیئت تنیس استان اصفهان خاطرنشان کرد: ورودی تنیس اصفهان باید افزایش یابد و در این زمینه به دنبال اجرای طرح‌های استعدادیابی هستیم. مذاکراتی با آموزش و پرورش انجام شده است تا تنیس را به مدارس ببریم و از میان دانش آموزان مستعد استعدادیابی کنیم. در بخش قهرمانی نیز باید بستر فعالیت باشگاه‌ها را فراهم کنیم.

وی در مورد تمهیدات هیئت تنیس استان اصفهان برای صرفه جویی در مصرف آب و سیاست این هیئت برای احداث زمین های جدید به جای زمین چمن گفت: برای صرفه جویی در مصرف آب باید به سمت احداث زمین‌های هارد کورت برویم و باشگاه ها باید به این سمت حرکت کنند.

وی در مورد بودجه هیئت تنیس استان اصفهان تصیح کرد: مباحث مالی از دغدغه‌های همیشگی هیئت‌های ورزشی است که این مشکل در کل کشور فراگیر است. البته استان اصفهان از این نظر شرایط بهتری دارد. جالب است بدانید که برای برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان دختر کشور تا کنون حتی یک ریال از بودجه هیئت مصرف نکردیم و برای تامین بودجه آن از اسپانسرها، شهرداری و اهالی تنیس کمک گرفته ایم. در واقع بودجه ثابتی نداریم و اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در حد توان خود به ما کمک می کند و این رئیس هیأت است که باید منابع مالی را تامین کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه با توجه به امکانات محدود مدارس و گران بودن ورزش تنیس چطور می‌خواهد این رشته را به سطح مدارس ببرد، بیان کرد: شاید نتوان تنیس را در زنگ ورزش انجام داد، اما از مدارس به عنوان مراکزی برای اطلاع رسانی در مورد ورزش تنیس و سنجش میزان علاقمندی دانش‌آموزان به این رشته استفاده می‌‌کنیم. ما تنیس را در مدارس معرفی می‌کنیم و آن‌ها در زنگ ورزش از امکانات برخی زمین‌های تنیس اصفهان استفاده خواهند کرد و رایزنی‌هایی در این خصوص انجام داده‌ایم.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار