مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه:
مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: به اندازه 16 سال زائر در انتظار تشرف به حج واجب هستند و بسیاری از آنها عمرشان وفا نمی‌کند تا توفیق درک این سفر عظیم الهی و معنوی را پیدا کنند.
کد خبر: ۶۲۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 14 July 2018
به گزارش تابناک اصفهان : حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در همایش متمرکز حج 97 برای زائران حج تمتع در کاشان، اظهار کرد: زائران باید قدردان این سفر و موقعیت‌های روحانی و معنوی آن باشند.
 
وی افزود: سفر حج، فرصت و رزق عظیم است که زائران برای بهره مندی از این سفر لازم است برنامه‎ریزی را در اولویت داشته تا در پایان آن، حس خشنودی و رضایت از استفاده لحظه لحظه این سفر معنوی را داشته باشند.
 
مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در حال حاضر رویکرد ما برای حج متفاوت است، تاکید کرد: باید این تقویت دینی را به عنوان ثمره و دستاورد حج خود قراردهیم. ما علاوه بر اینکه حج را به عنوان ادای تکلیف و واجب الهی انجام می‌دهیم باید ببینیم با انجام این فریضه چه میزان در تقویت دین خود موثر هستیم. 
 
وی سفر حج واجب را پروازی معنوی برای دستیابی به حالات روحانی و عرفانی دانست و گفت: این پرواز معنوی به آمادگی قبل از سفر و باز کردن تعلقات مادی از جسم و روح دارد که کلید واژه و رمز آن اخلاص است. اخلاص پای منیت‌ها و پستی‌ها و رزائل را می‌بندد.
 
حجت‌الاسلام نواب اظهار کرد: برداشتن دیون الهی و حقوقی را که مردم به گردن زائر دارند از دیگر آمادگی‌های و اقدامات ضروری قبل از سفر است و داشتن حق‌الناس و حق‌الله بر گردن زائر مانع پرواز و رسیدن او به برکات روحانی سفر و عدم قبولی زیارت می‌شود.
 
وی با بیان اینکه زائران با دیونی که از حق خدا و حقوق مردم  برگردن دارند نباید عازم سفر شوند، افزود: حتی اگر این حقوق به اندازه گذشتن از چراغ قرمز و تقدم بر حرکت وسائل نقلیه و بیمار بدحالی باشد که در اثر حرکت ما دیر به بیمارستان رسیده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار