دبیر جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت از برگزاری این جشنواره از 23 تا 26 مهرماه به میزبانی اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 14 July 2018

به گزارش تابناک : مهدی سیدین‌نیا صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت اظهار کرد: بر اساس این ایده که هنر در خدمت سلامت قرار بگیرد جشنواره مهر سلامت شکل گرفت.

وی افزود: مجمع خیرین سلامت یک بخش غیردولتی است اما به عنوان متولی وارد میدان شده؛ هر جشنواره رسم و رسومی دارد، ترغیب کردن هنرمندان برای ساخت فیلم در یک موضوع خاص کار سختی است که ما باید در این جشنواره توجه هنرمندان را به موضوع فعالیت‌های خیرخواهانه در امر سلامت جلب کنیم.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت اعلام کرد: جشنواره مهر سلامت از 23 تا 26 مهر ماه برگزار می‌شود، تاکنون 500 اثر به دبیرخانه ارسال شده، طبق اعلام قبلی قرار بود تا 30 تیرماه 97 مهلت ارسال آثار باشد اما به دلیل درخواستی که از سوی فیلم‌سازان داشتیم، تا 15 مرداد دریافت آثار تمدید شده و پس از این تاریخ وارد مرحله داوری می‌شویم.

وی ادامه داد: مردم از گذشته تاکنون در موضوع سلامت پیشگام بودند، نشانه آن بیمارستان‌های قدیمی است که خیرین بنیان‌گذار آن بوده‌اند.

سیدین‌نیا با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در امر سلامت تصریح کرد: 30 هزار دیالیزی در کشور وجود دارد و به دلیل تغییر سبک زندگی و تغذیه این عدد رو به رشد است و 350 میلیون تومان هزینه هر بیمار دیالیزی است که برآورد آن بالای 10 هزار میلیارد تومان می‌شود.

وی توضیح داد: مسابقه در سه بخش مستند، داستانی و فیلم‌نامه بوده و بخش دانش‌آموزی نیز با هماهنگی آموزش و پرورش برگزار می‌شود؛ از لحاظ علمی فیلم‌های کمتر از 45 را فیلم کوتاه می‌نامند، هر چند در دو دهه اخیر این تعریف تغییر کرده اما مبنای ما همین خواهد بود.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت در رابطه با جوایز گفت: میزان هدایای رتبه‌های برتر مشخص و تأمین شده اما فعلاً رسانه‌ای نمی‌کنیم؛ همچنین با صدا و سیما توافق صورت گرفته که فیلم‌های برتر پخش شود، برخی از فیلم‌ها هم در سینما به نمایش درمی‌آیند و در ادامه هم تلاش داریم تا در قالب‌های مختلف آثار را به نمایش عموم بگذاریم.

وی یادآور شد: این تنها یک بیماری از چندین بیماری شایع در جامعه ماست، از سوی دیگر هزینه‌های که خانواده بیمار متحمل می‌شود جدای از عدد و رقم‌هاست که می‌توان با هزینه چند میلیونی فرهنگ‌سازی کرد و از ابتلا به آن پیشگیری نمود.

سیدین‌نیا با اشاره به هزینه‌های بالای درمان در کشور عنوان کرد: 60 درصد از هزینه‌های درمان را مردم پرداخت می‌کنند و 20 درصد بیمه و 20 درصد دولت و این یعنی بخش عمده هزینه‌ها به دوش مردم است.

امضای قرارداد حوزه هنری با 7 کارگردان

مهدی احمدی‌فر مدیرکل حوزه هنری استان اصفهان هم در این نشست اظهار کرد: با استفاده از ابزار هنر می‌خواهیم حرکتی را ایجاد کنیم که بتواند خیرین حوزه سلامت را معرفی کند؛ در بسیاری از کشورهای دنیا با وجود رفاه اجتماعی عده از مردم وقت را به کمک به نیازمندان اختصاص می‌دهند.

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت با بیان این که فیلم و سینما در انتقال اطلاعات سریع عمل کرده و می‌تواند فرهنگ‌سازی را در کمترین زمان ممکن انجام دهد، عنوان کرد: حمایت از گروه‌ها و فعالان هنر را وظیفه خود می‌دانیم و جشنواره مهر سلامت نیز از این قاعده مستثنا نیست.

احمدی‌فر تشریح کرد: تا امروز با 7 کارگردان جوانی که توانایی و تمایل به ساخت اثر داشتند اما با مشکلات مالی مواجه بودند قرارداد امضا شده و پول و امکانات برای آن‌ها فراهم شده، از متقاضیان دیگر هم در صورت درخواست و ارائه کار، حمایت می‌کنیم.

مدیرکل حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به سایر فعالیت‌های سازمان برای حمایت از هنرمندان، افزود: کارگاه‌های آموزشی از سوی حوزه هنری در حال برگزاری است، همچنین استعدادهای جدید را در این جشنواره کشف و پس از اتمام برنامه با آن‌ها ارتباط خواهیم گرفت.

مجمع خیرین سلامت بانی جشنواره مهر سلامت

سیدحسین رضازاده مدیرعامل مجمع خیرین سلامت و رئیس جشنواره مهر سلامت نیز در ادامه این نشست خبری بیان کرد: هزینه‌های جشنواره را مجمع خیرین سلامت تقبل کرده و سایر نهادها هم قول حمایت داده‌اند، با توجه به تلاش‌هایی که برای کم کردن هزینه‌ها صورت گرفته برآورد 400 میلیون تومانی برای این جشنواره داریم.

وی در خصوص محورهای جشنواره فیلم مهر سلامت گفت: معرفی افراد نیکوکار در عرصه سلامت، خدمات و دستاوردهای شرکت‌هایی فعال در حوزه سلامت، ایجاد و ترغیب حس مسؤولیت پذیری در بخش سلامت جامعه از جمله محورهای این جشنواره هستند.

رضازاده با اشاره به لزوم پرداخت به خیرین سلامت تصریح کرد: متمولان جوامع توسعه یافته بر خودشان فرض می‌دانند که بخشی از هزینه خود را برای سلامت جامعه هزینه کنند، در کشور ما هم این فرهنگ پررنگ هست و می‌خواهیم که پررنگ‌تر شود.

رئیس جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص ادامه‌دار بودن این جشنواره تأکید کرد: سال گذشته، زمانی که برگزاری جشنواره فیلم مهر سلامت در مجمع خیرین مطرح شد این حرکت را وارد اساسنامه کردیم تا جز اهداف شده و مستمر باشد.

جشنواره مهر سلامت پیوندی است بین سلامت و نیکوکاری

کیانوش جهانپور هم در ادامه این نشست تصریح کرد: اصفهان مهد فرهنگ و هنر بوده و هست، جشنواره‌هایی همچون کودک و نوجوان و یا حسنات برگزار شده اما ظرفیت اصفهان بیشتر از این است؛ این جشنواره پیوندی است بین حوزه سلامت و نیکوکاری.

وی افزود: مشارکت اجتماعی فعال از لازمه‌های تحول سلامت است، تمام جمعیت کشور می‌توانند خیرین سلامت باشند و این کار لزوماً با پرداخت پول نیست، می‌توان وقت اختصاص داد و یا به هر شکل دیگر مشارکت داشت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره تأکید کرد: این جشنواره قابلیت مطرح شدن در منطقه غرب آسیا را دارد؛ جشنواره فیلم مهر سلامت با رویکرد پاسداشت فرهنگ نیک‌اندیشی و عمل خیر در حوزه سلامت موجب شکل‌گیری، توسعه فرهنگ مشارکت مردمی و ارتقا وضعیت سلامت خواهد شد.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار