کسب 2 مدال نقره ووشو در رقابت‌های جهانی، راه‌یابی ملی‌پوش دو و میدانی به فینال جهان و صعود اندرسون به فینال تنیس ویمبلدون از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.
کد خبر: ۶۳۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ 14 July 2018

به گزارش تابناک : در روز 22 تیر‌ ماه شاهد درخشش ووشو‌کاران جوان اصفهانی در مسابقات جهانی بودیم.

** مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ در قالب هفته دوم لیگ برتر فوتسال کشور گیتی‌پسند اصفهان در مقابل میزبان خود سوهان محمد‌سیما قم با نتیجه 2 بر 2 به تساوی رسید؛ این دیدار از ساعت 18 روز جمعه در سالن شهید حیدریان قم و با قضاوت وحید عرض‌پیما و علی مرادیان برگزار شد.

برای گیتی‌پسند، محمد شجری دقیقه 10 و سعید احمد‌عباسی دقیقه 35 و برای تیم محمد‌سیما قم علی‌رضا وفایی دقیقه 2 و 15 گل‌زنی کردند.

✅ کسب نخستین مدال جهانی طلا در تاریخ ورزشی شهرستان چادگان توسط رزمی‌کار شایسته، سید محمد حسینی در تورنمنت بین‌المللی قهرمانی جی-وان 2018، افتخار دیگری را برای کشورمان در عرصه‌های جهانی رقم زد.

✅ در هفتمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی جوانان جهان مینا پناهی از درچه اصفهان در فرم «نن گوئن» رده سنی 15 تا 18 سال دختران با امتیاز 9،20 به مقام دومی و مدال نقره رسید تا سومین نقره تالو‌کاران کشورمان را به ارمغان آورد.

همچنین فاطمه جزینی تالو‌کار اهل شهر درچه اصفهان در فرم «دائو شو» رده سنی 12 تا 15 سال دختران با امتیاز 9،10 به مدال نقره رسید؛ در این فرم تالو‌کاری از ماکائو با امتیاز 9،12 به مدال طلا رسید و نماینده هنگ کنگ با امتیاز 9،06 سوم شد.

✅ علی‌رضا یاوری از خمینی‌شهر و متین سهران از اصفهان به عنوان شناگر و گامر دیلانچیان (مربی اصفهانی) تیم ملی را در رقابت‌های قهرمانی شنا جوانان ویتنام که از دیروز تا 27 تیر برگزار خواهد شد، همراهی می‌کنند.

شناگران ملی‌پوش اعزامی به این رقابت‌ها پیش از این در مسابقات انتخابی المپیک جوانان تایلند که در فروردین امسال برگزار شده، موفق به کسب ورودی B المپیک شده‌اند و به منظور کسب ورودی A المپیک تلاش می‌کنند.

✅  پس از بازگشت تیم ملی فوتبال کشورمان از جام جهانی روسیه و حضور مردم در فرودگاه امام خمینی اکثر ملی‌پوشان به شهر زادگاه خود رفتند و مورد استقبال مردم و مسؤولان شهر خود قرار گرفتند؛ اما رشید مظاهری ملی‌پوش تیم فوتبال ذوب‌آهن پس از بازگشت از جام جهانی به همراه خانواده خود به سفری تفریحی رفت و پس از آن در تمرینات تیم فوتبال ذوب‌آهن حاضر شد.

گویا عدم سفر مظاهری به شهر زادگاهش یعنی گچساران باعث دلخوری مردم این شهر شده و این ناراحتی‌ها به گوش مظاهری رسیده است؛ دروازه‌بان ملی‌پوش تیم فوتبال ذوب‌آهن نیز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود دلیل سفر نکردن به گچساران را بی‌توجهی مسؤولان این شهر بیان کرده است.

** مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ در جریان برگزاری مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان جهان در تمپر فنلاند، مهدی پیرجهان، نماینده شایسته ایران در نمایشی خیره‌کننده ضمن شکستن رکورد ملی ایران در 400 متر بامانع موفق شد با زمان 50.98 ثانیه از مرحله نیمه‌نهایی به فینال این رقابت‌ها صعود کند؛ مرحله نهایی 400 متر با مانع مسابقات قهرمانی جوانان جهان امروز عصر برگزار می‌شود.

✅ در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان که در تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است، رحمان اورامه و امیر عزیزی، نمایندگان دسته 105 کیلوگرم کشورمان روی تخته رفتند که اورامه به عنوانی بهتر از ششمی نرسید.

عزیزی دیگر نماینده کشورمان در این دسته نیز در رده سوم به کار خود در یک‌ضرب پایان داد و مدال برنز را از آن خود کرد.

✅ تیم داوری ایرانی متشکل از علی‌رضا فغانی که به همراه رضا سخندان و محمد منصوری در جام جهانی روسیه حضور دارند، در دو بازی گروهی این رقابت‌ها بین تیم‌های آلمان - مکزیک و برزیل - صربستان و همچنین دیدار حساس مرحله یک هشتم نهایی بین فرانسه - آرژانتین سوت زدند.

در حالی که این تیم داوری ایرانی شانس قضاوت در فینال را داشتند باید دیدار رده‌بندی جام جهانی بین بلژیک و انگلیس را امروز عصر سوت بزنند.

✅ مسابقات قهرمانی کشور جوانان ایران که به میزبانی استان خراسان رضوی در شهر مشهد مقدس از 19 لغایت 21 تیرماه برگزار گردید روز گذشته با برگزاری مسابقه استقامت جاده به پایان رسید؛ در پایان این رقابت امیر‌رضا شهریاری از استان آذربایجان شرقی قهرمان استقامت جاده جوانان ایران در سال 1397 شد.

** مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به طور رسمی اعلام کرد زمان برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 قطر متفاوت با زمان برگزاری سنتی دوره‌های قبل خواهد بود؛ بر این اساس این مسابقات در تاریخ 21 نوامبر 2022 (30 آبان 1401) آغاز و در تاریخ 18 دسامبر 2022 (27 آذر 1401) پایان خواهد یافت.

این برای اولین بار در تاریخ است که این مسابقات در فصل پاییز برگزار می‌شود، تا کنون تمامی دوره‌های جام جهانی در ماه‌های ژوئن و جولای (خرداد و تیر) برگزار شده است.

✅ پروسه انتقال رونالدو به یوونتوس در میانه‌های جام جهانی کلید خورد و قبل از برگزاری فینال با حضور قطعی ستاره پرتغالی به تورین به سرانجام رسید؛ در حالی که شماره هفت یووه برتن کوادرادو کلمبیایی است، باشگاه یووه رسما تایید کرد که شماره 7 این باشگاه در فصل جدید بر تن کریس رونالدو خواهد بود.

✅ مرحله نیمه نهایی تنیس ویمبلدون مردان با برگزاری یک بازی آغاز شد و کوین اندرسون از آفریقای جنوبی در جدال با جان ایسنر از آمریکا در دیداری که شش ساعت و 40 دقیقه طول کشید به پیروزی 3 بر 2 رسید تا پس از راجرر فدرر نوبت ایسنر باشد که مقابل شگفتی‌ساز شکست را پذیرا شود.

دیگر فینالیست این رقابت‌ها با دیدار نواک جووکوویچ از صربستان و رافائل نادال از اسپانیا معرفی خواهد شد.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار