عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامي مبارکه گفت: اطلاع از علوم جدید جهان و حوزه‌های آن می‌تواند به پیشرفت فناوری اطلاعات کمک کند.
کد خبر: ۶۳۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 15 July 2018
به گزارش تابناک اصفهان : کیوان محبی با بیان اینکه اگر پیرامون موضوعات جدید علم کامپیوتر آگاهی وجود داشته باشد این امر سبب پیشرفت علم فناوری اطلاعات می‌شود، اظهارکرد: یکی از نیازهای پژوهشگران ایران اطلاع از علوم نوین داخل و خارج از کشور است که سبب می‌شود محققان به حوزه‌هایی که باید در آن‌ها اقدام انجام شود و یا کار انجام‌شده است، توجه کنند.

محبي با اشاره به محورهای اولین کنفرانس ملی تحقیقات نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: محورهای این کنفرانس شامل مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی پزشکی، علوم کامپیوتر و علوم تصمیم و مهندسی دانش است.

دبیر کل اولین کنفرانس ملی تحقیقات نوین در علوم برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات با بیان اهداف اولین کنفرانس ملی تحقیقات نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: اهداف این کنفرانس ارائه آخرین یافته‌ها در زمینه علوم برق، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات به‌صورت مقالات و نیز گسترش این دانش میان اساتید، شرکت‌کنندگان و دانشجویان است.

وي درباره شرکت‌کنندگان کنفرانس، گفت: شرکت‌کنندگان این کنفرانس شامل دانشگاه‌های آزاد اسلامی یزد، شهرکرد، دهاقان و اصفهان هستند. این دانشگاه‌ها از این کنفرانس حمایت مادی و معنوی می‌کنند.

محبی افزود: علاوه بر دانشگاه‌ها مذکور، سازمان نظام صنفی یارانه‌ای استان اصفهان و سایت‌های سیلیویکا و IFCنیز در قسمت نمای پلت کنفرانس همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه رشته فناوری اطلاعات چند سالی است که ایجاد شده است، تصریح کرد: رشته کامپیوتر چند سالی است به وجود آمده و به دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار تقسیم می‌شود. پیرامون این رشته‌ها خلأهایی احساس می‌شد از جمله اینکه برای استفاده از کامپیوتر نیاز به مدیریت دانش است و نیز باید نیازسنجی در بخش‌های مختلف سازمان‌ها انجام شود که آن‌ها به چه سخت‌افزارهایی نیاز دارند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه ادامه داد: رشته فناوری اطلاعات رشته جدیدی است و می‌تواند خلأهای موجود را رفع کند. این رشته دانش مدیریت را با علم کامپیوتر ترکیب می‌کند و هدف  از این علم  گسترش، سازمان‌دهی و به‌کارگیری صحیح از علم کامپيوتر است .

محبی با اشاره به داوری مقالات این کنفرانس، تشریح کرد: 180 مقاله به دبیرخانه ارسال‌شده است که از این میان حدود160 مقاله  یا پذیرش و یا در حال پذیرش هستند و 20 مقاله  هنوز پذیرش نشده‌اند. اگر مقالات کیفیت مورد نظر دبیرخانه را نداشته باشند، پذیرش نخواهند شد.

وی  ادامه داد: برای بررسی هر مقاله  دو سال زمان گذاشته می‌شود. باوجود حجم بالاي مقالات، تلاش می‌شود در این کنفرانس از دو داور و حداقل از یک داور متخصص استفاده شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه  تلاش  می‌کند  این کنفرانس  هرسال یا حداکثر دو سال یک‌بار برگزار شود.

اولین کنفرانس ملی تحقیقات نوین علوم برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات 28 تیرماه 97در دانشگاه آزاد اسلامي مبارکه برگزار خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار