مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از آغاز عملیات بازسازی گنبد مسجد شیخ الله خبر داد وگفت: این کار با حضور استادان معماری سنتی و نظارت کارشناسان میراث‌فرهنگی انجام می شود.
کد خبر: ۶۳۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 15 July 2018

به گزارش تابناک : فریدون اللهیاری با بیان اینکه بازسازی گنبد مسجد شیخ لطف‌الله از حدود دو هفته پیش آغاز شده است، اظهار داشت: به طور معمول کاشی‌های گنبد مساجد با توجه به گرما و سرما، ایجاد انقباض و انبساط‌های متعدد و گاه فرسوده شدن ملات میان آنها و جداره سست می‌شود و امکان ریزش وجود  دارد.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته این مسجد نیازمند بازسازی نبوده است، افزود: بر این اساس کاشی‌های گنبد مسجد شیخ لطف‌الله در سال جاری نیازمند بازسازی شده است که با حضور کارشناسان میراث‌فرهنگی اقدامات لازم برای پیشگیری از ریزش این کاشی‌ها در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه آخرین بار ۲۰ سال پیش گنبد این مسجد تاریخی نیاز به بازسازی داشته است، ابراز داشت: اکنون مرمت کاشی‌های بخش کمربندی گنبد در حال انجام است.

وی در ارتباط با زمان تخمینی برای این مرمت نیز تاکید کرد: گنبد مسجد شیخ لطف‌الله مانند مسجد امام نیازمند بازسازی کامل نیست و به شکل مقطعی آسیب‌های شناسایی شده بازسازی می‌شود و در ادامه نیز اگر محل دیگری از مسجد نیازمند بازسازی باشد در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار