مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت:در یک شبانه روز ۱۳۰ تن پسماند خشک در اصفهان جمع‌آوری می‌شود که نیمی از آن توسط شهروندان و بقیه مربوط به مراکز و فروشگا‌های سطح شهر است.
کد خبر: ۶۳۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 16 July 2018

به گزارش تابناک : با اشاره به جمع‌آوری ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تن پسماند در شبانه روز و در شهر اصفهان اظهار کرد:این میزان بسته به روز‌های هفته و ماه‌های مختلف متغیر است و در تابستان بیشتر از زمستان است.

وی افزود:از این میزان پسماند، ۷۰ تا ۷۵ تن از آن پسماند خشکی است که شهروندان جمع کرده اند وتوسط خودرو‌های سیار در سطح شهر و یا توسط ایستگاه‌های ثابت، جمع‌آوری می‌شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به جمع‌آوری پسماند مراکز مختلف درسطح شهر، بیان کرد:۵۰ تا ۶۰ تن پسماند خشک نیز از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، توسط پیمانکارانی که کار جمع‌آوری پسماند را انجام می‌دهند، جمع‌آوری می‌شود.

دهنوی با بیان اینکه مجموع پسماند خشکی که در هر شبانه روز جمع‌آوری می‌شود، حدود ۱۳۰ تن است، تصریح کرد:تولید این میزان پسماند خشک در مقایسه با کل پسماند جمع‌آوری شده حدود ۱۲ یا ۱۳ درصد است و با شاخص بین‌المللی که حدود ۲۰ درصد است، فاصله داریم.

وی افزود:با همکاری مردم می‌توان نسبت جداسازی پسماند خشک از کل پسماند را به بالاتر از ۲۰ درصد هم برسانیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به اینکه مرجع رسمی در زمینه رتبه بندی شهر‌های کشور برای جمع‌آوری پسماند خشک نداریم، گفت:به گمان می‌رود شهر اصفهان در بین شهر‌های کشور، در زمینه جمع‌آوری و مدیریت پسماند خشک سرآمد باشد.

دهنوی با ارایه تعریفی از پسماند خشک و‌تر اظهار کرد:پسماندی که بعد از یک یا دو روز نگهداری در منزل، تولید بو وشیرابه کند وحشرات را به خود جذب کند وفاسد شود، پسماند‌تر است و اگر جز این بود، پسماند‌خشک است.

وی افزود:علاوه بر تفکیک مواد فاسد شدنی از مواد فاسدنشدنی، بهتر است مواد فاسد نشدنی که همان پسماند خشک است را تفکیک کنند؛ به این صورت که شیشه وضایعات الکترونیکی را به صورت جداگانه به خودرو‌های سیار ویا ایستگاه‌های ثابت تحویل دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به اینکه هنوز راهکار‌های موفق برای بازیافت ضایعات الکترونیکی در دنیا رواج ندارد، گفت:جمع‌آوری این ضایعات هم اکنون صورت می‌گیرد و به صورت جداگانه نگهداری می‌شود تابتوانیم از تکنولوزی جدیدی در بازیافت آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از پسماند‌های الکترونیکی شامل برد‌ها وتجهیزات قابل استفاده، جداسازی می‌شوند، اظهار کرد:از یک طرف مقدار این ضایعات به حدی نیست که سرمایه گذاری صورت گیرد و از طرف دیگر روش‌های بازیافت آن گران قیمت است و نیاز به فناوری‌های نوینی دارد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار