کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در 24 ساعت آینده دمای هوای اصفهان یک تا 2 درجه افزایش پیدا کرده و در روز جمعه هوا گرم‌تر می‌شود که احتمالاً تا اوایل هفته آینده این روند افزایشی ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۶۳۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 16 July 2018

به گزارش تابناک : میترا سیدان امروز در رابطه با وضعیت آب و هوای استان اصفهان اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی جو نسبتاً پایداری طی روزهای آینده در استان اصفهان تداوم خواهد داشت و غبار صبح‌گاهی نیز در مناطق مرکزی استان اصفهان مشاهده خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس آسمان اصفهان امروز صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود و در بعد از ظهر وزش باد نسبتاً شدید را در اکثر مناطق استان اصفهان خواهیم داشت که وزش باد در مناطق غرب و شمال اصفهان نسبتاً شدید است.

کارشناس‌مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: ابرها در بخش‌های غربی و شمالی استان اصفهان فردا افزایش پیدا کرده و این افزایش ابر به نسبت امروز بیشتر است؛ برای چند روز آینده وزش باد نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در 24 ساعت آینده دمای هوای اصفهان یک تا 2 درجه افزایش پیدا کرده و در روز جمعه هوا گرم‌تر می‌شود که احتمالاً تا اوایل هفته آینده این روند افزایشی ادامه خواهد داشت.

سیدان با بیان این‌که حداکثر دمای اصفهان 38 درجه سانتی‌گراد و حداقل دما 23 درجه سانتی‌گراد است، اذعان داشت: خور و بیابانک به عنوان گرم‌ترین شهرستان استان اصفهان با دمای 44 درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت به عنوان خنک‌ترین شهرستان با دمای 7 درجه سانتی‌گراد است.

وی به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به کاهش شدید منابع آبی، باغ‌داران نسبت به هرس سبز و کم کردن سطح تبخیر گیاه و تنک میوه اقدام کنند و با توجه به روند افزایش دما و اوج مصرف برق، آبیاری مزارع و باغات را در ساعات خنک روز یا هنگام شب انجام دهند.

کارشناس‌مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان در پایان از کشاورزان خواست: برای کاهش خسارت خشک‌سالی در باغات، برای انتقال آب از لوله‌ای که با خاک پوشانده شده است و برای کاهش تبخیر و حفظ رطوبت خاک از مالچ(خاک پوشش) مناسب استفاده شود.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار