استاندار اصفهان مطرح کرد
تابناک: استاندار اصفهان گفت: ورزشگاه نقش جهان از پروژه‌های مهم اصفهان است و تا پایان هفته آتی تا پایان هفته آتی خبر‌های خوبی برای بهره‌برداری از این پروژه اعلام می‌کنم.
کد خبر: ۶۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 17 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رسول ‌زرگر‌پور پیش از ظهر امروز در حاشیه برنامه ورود سومین سری از واگن‌های قطار شهری به اصفهان با اشاره به برگزاری نماز عید فطر برای نخستین بار در مصلی بزرگ اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر 20 سال از آغاز عملیات اجرایی پروژه مصلی بزرگ اصفهان می‌گذرد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از مصلی اصفهان از آرزو‌های مردم است، اضافه کرد: در حال حاضر ما با 70 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه مصلی اصفهان مواجه هستیم.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز پروژه مصلی آماده بود و امیدواریم با حمایت‌های شهرداری این پروژه هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: پروژه متروی اصفهان نیز به عنوان یک ابر‌پروژه تلقی می‌شود.

وی به لزوم رعایت تمام مباحث فنی و مهندسی و انجام تمام تست‌های مورد نیاز روی پروژه متروی اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: فاز نخست خط یک متروی اصفهان به طول حدود 10 کیلو‌متر است.

زرگر‌پور با اشاره به اینکه این فاز در آستانه هفته دولت در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد، تاکید کرد: 25 واگن در فاز نخست خط یک قطار شهری اصفهان سرویس‌دهی به شهروندان را انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 15 واگن برای قطار شهری اصفهان آماده شده و 10 واگن دیگر نیز برای فاز نخست خط یک متروی اصفهان نیز در آینده‌ای نزدیک وارد اصفهان می‌شود، افزود: ‌عملیات اجرایی خط دوم قطار شهری اصفهان نیز باید در فضای آرام و بدون هیچ تنشی آغاز شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در راستای اجرای این خط هیچ مشکلی با میراث فرهنگی وجود ندارد، گفت: در راستای اجرای خط دوم متروی اصفهان باید به توسعه شهر، مباحث میراث فرهنگی و نحوه اجرای خط به صورت ویژه توجه شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای پنج نفره در راستای اجرای این پروژه بدون عدم ورود خسارت به میراث فرهنگی اظهار کرد: خط دوم متروی اصفهان به طول 24 کیلو‌متر است.

زرگر‌پور با تاکید بر اینکه در حال حاضر مناقصه برای 13 کیلو‌متر از خط دوم متروی اصفهان آماده برگزاری است، ادامه داد: همچنین در حال حاضر به دنبال هماهنگی‌های صورت گرفته با یونسکو مقرر شده ‌که چهار گزارش فنی و کارشناسی برای عبور خط دوم متروی اصفهان از زیر میدان امام (ره) تهیه شود.

وی با بیان اینکه در صورتی که بر اساس این گزارش‌ها عبور مترو از زیر میدان امام (ره) برای این میدان ریسک داشته باشد، مسیر عبور خط دوم متروی اصفهان تغییر می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر هماهنگی‌های لازم بین سازمان قطار شهری اصفهان و حومه و میراث فرهنگی در راستای اجرای خط دوم مترو وجود دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه پروژه ورزشگاه نقش جهان یکی از پروژه‌های مهم اصفهان است و تا پایان هفته آتی خبر‌های خوبی برای بهره‌برداری از این پروژه اعلام می‌کنم، اضافه کرد: کلنگ پروژه نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم اصفهان در هفته دولت به زمین زده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی موزه بزرگ اصفهان نیز در هفته دولت آغاز می‌شود، گفت: همچنین اجرای پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران نیز یکی از پروژه‌های اجرایی اصفهان در هفته دولت است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار