نماینده مردم فریدن و چادگان گفت: در بسته پیشنهادی اروپا باید فروش نفت ایران تضمین شده باشد و مراودات بانکی ایران هم تأمین شده باشد. اگر نتوانیم مراودات بانکی داشته باشیم و نفت مان را هم نتوانیم بفروشیم دیگر نمی‌توانیم هیچ تعاملی با غرب و اروپا داشته باشیم.
کد خبر: ۶۳۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ 16 July 2018

به گزارش تیترشهر : اکبر ترکی در خصوص بسته پیشنهادی اروپا برای ادامه برجام، اظهار کرد: هنوز این بسته پیشنهادی به نمایندگان مجلس ارائه نشده است. وزیر امورخارجه و برخی از دولتمردان مواردی را به شکل مبهم گفته‌اند. دولت باید این بسته پیشنهادی را به مردم و مجلس ارائه کند و از کارهای دزدکی بپرهیزد.

وی با بیان اینکه باید تمام موارد بسته پیشنهادی اروپا مورد بررسی قرار گیرد، افزود: قطعاً این بسته پیشنهادی باید باز شود تا هم مردم و هم نمایندگان ملت در جریان آن قرار گیرند. اگر نمی‌خواهند در جلسه علنی بسته پیشنهادی اروپا را مطرح کنند در جلسه غیرعلنی مجلس باید آن را ارائه کنند.

نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بسته پیشنهادی اروپا حتماً باید موارد پنج‌گانه‌ای که مقام معظم رهبری فرموده بودند رعایت شده باشد تا به منافع ملی کشور لطمه وارد نشود. اگر این موارد پنج‌گانه لحاظ نشده باشد به معنی بازی در آوردن طرف مقابل است. در این بسته پیشنهادی نباید در مورد برنامه موشکی ایران و حضور ایران در منطقه سخنی به میان آمده باشد.

ترکی تصریح کرد: از طرف دیگر در این بسته باید فروش نفت ایران تضمین شده باشد و مراودات بانکی ایران هم تأمین شده باشد. اگر نتوانیم مراودات بانکی را داشته باشیم و نفت مان را هم نتوانیم بفروشیم دیگر نمی‌توانیم هیچ تعاملی با غرب و اروپا داشته باشیم.

وی ادامه داد: ایران برجام را نقض نکرد و طرف مقابل بود که این معاهده هسته‌ای را نقض کرد. بنابراین اگر اروپا منافع ایران را تأمین نکند دیگر برجامی وجود ندارد که ایران بخواهد از آن خارج شود. ایران به تعهدات خود عمل کرد، اما آمریکا از برجام خارج شد و تمام دنیا این موضوع را می‌داند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار