برتری شاهین خالدان در یک‌هستم نهایی تنیس فیوچرز، برتری تیم ملی بسکتبال و انتقال احتمالی آزارد به رئال مادرید از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان، کشور و جهان در روزی که گذشت، بود.
کد خبر: ۶۳۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 21 July 2018

به گزارش تابناک : در روز 29 تیر‌ماه مشخص شد تیم فوتبال ذوب‌آهن در هفته نخست لیگ برتر در کدام ورزشگاه مهمان نساجی است؛ همچنین گمانه‌زنی‌ها در خصوص انتقال آزارد به رئال مادرید قوت گرفت.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان اصفهان

✅ هجدهمین دوره لیگ برتر از روز 4 مرداد آغاز می‌شود و محل برگزاری بازی دو تیم نساجی مازندران و ذوب‌آهن هنوز مشخص نشده است، با این حال پیمانکار ورزشگاه وطنی قائمشهر به مسؤولان هیأت فوتبال استان مازندران قول داده که این ورزشگاه تا روز دوشنبه برای میزبانی نساجی در لیگ برتر آماده می‌شود.

بنابراین اگر سیستم روشنایی این ورزشگاه تکمیل شود، بازی نساجی و ذوب‌آهن در قائمشهر و ورزشگاه وطنی برگزار می‌شود اما در صورتی‌که نور ورزشگاه تکمیل نشود، بازی این دو تیم در  ورزشگاه شهر سیمرغ مازندران برگزار خواهد شد.

ورزشگاه سیمرغ هم مثل ورزشگاه وطنی قائمشهر چمن مصنوعی دارد اما نکته قابل توجه این است که دیدار دوستانه نساجی و سایپا در هفته گذشته در همین ورزشگاه به جنجال کشیده شد!

✅ جدول اصلی رقابت‌های بین‌المللی تنیس فیوچرز گرجستان در حالی آغاز شد که شاهین خالدان به عنوان تنها نماینده کشورمان در این بازی‌ها موفق شد با عبور از سد حریف خود به مرحله بعدی بازی‌ها صعود کند؛ در نخستین دیدار بخش انفرادی بازی‌ها، شاهین خالدان در مصاف با حریفی از لهستان با نتیجه ( 3-6 و 4-6 ) به پیروزی رسید. 

خالدان پس از صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها، در دومین دیدار خود در این بازی‌ها به مصاف فرانکو فیت از آرژانتین رفت، با برگزاری این دیدار شاهین خالدان با نتیجه ( 4-6 ، 6-7 ، 6-3 ) حریف خود را شکست داد تا حضور خود در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌ها را قطعی کند.

خالدان در دومین مسابقه خود در جدول اصلی بازی‌ها فردا با کریستین لوزان از روسیه مسابقه می‌دهد که در صورت کسب پیروزی به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌ها راه پیدا می‌کند.

✅ در رقابت‌های دو صحرانوردی بانوان کارگر کشور که با حضور 9 تیم از استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار شد، بانوان اصفهانی در جایگاه نخست قرار گرفتند؛ در این مسابقات تیم‌های تهران و خراسان شمالی نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

✅ دوره اول تور ایرانی بزرگسالان بانوان کشور رشته تنیس روی میز با حضور 99 بازیکن از 20 استان کشور به میزبانی اصفهان از 26 تیر‌ماه آغاز شد و در تاریخ 28 تیر‌ماه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

در بخش انفرادی این مسابقات ندا شهسواری از کرمانشاه به مقام قهرمانی رسید، مهشید اشتری از خراسان رضوی در جایگاه دوم ایستاد و پریناز حاجیلو از البرز و سارا شهسواری از کرمانشاه نیز مقام سوم مشترک را به دست آوردند.

✅ نخستین دوره مسابقات هندبال قهرمانی امید‌های دختر کشور که به میزبانی اصفهان در حال برگزاری بود با معرفی تیم‌های برتر به پایان رسید.

با برگزاری دیدار‌های رده‌بندی و فینال هیأت هندبال استان اصفهان عنوان قهرمانی را کسب کرد، فارس مقام دوم را به دست آورد، تیم قم در رده سوم قرار گرفت و البرز هم چهارم شد.

✅ در هفته سوم لیگ برتر فوتسال پنج‌شنبه و از ساعت 18 تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان در سالن پیروزی اصفهان به مصاف شهرداری ساوه رفت؛ این بازی در نهایت با نتیجه 6 بر صفر به سود گیتی‌پسند به پایان رسید و این تیم به دومین برد خود در لیگ برتر فوتسال دست یافت.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور

✅ رقابت‌های شمشیربازی جام جهانی به میزبانی چین از صبح دیروز با برگزاری اسلحه سابر انفرادی آغاز شد که تیم ایران در این اسلحه با سه نماینده (مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، فرزاد ارسباران) در مسابقات حضور پیدا کرد که 3 نماینده ایران به صورت مستقیم به جدول 64 نفره سابر انفرادی صعود کردند.

✅ ملی‌پوشان بسکتبال ایران در قالب تیم آبی به مصاف تیم چین تایپه رفتند و موفق شدند این تیم را با نتیجه 102 بر 56 از پیش رو بردارند.

تیم ملی بسکتبال ایران (تیم آبی یا همان تیم ملی ب) با هدایت فرزاد کوهیان در جام ویلیام جونز شرکت کرده است؛ جام ویلیام جونز به میزبانی چین تایپه برگزار می‌شود.

✅ تورنمنت بین‌المللی کره‌جنوبی از صبح روز چهارشنبه – 27 تیرماه با حضور 1134 تکواندوکار در دو بخش پومسه و کیوروگی (رده‌سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان) در سالن «هالا» ججو آغاز و به مدت 6 روز ادامه خواهد داشت.

پریسا جوادی هوگوپوش وزن 57- کیلوگرم به عنوان چهارمین نماینده ایران بر روی شیاپ‌چانگ رفت و در مرحله نیمه‌نهایی در پیکار با «تی تو هین فام» ویتنامی دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا 2018 نتیجه را 16 بر 15 واگذار کرد و بر سکوی سومی ایستاد.

✅ در ادامه مسابقات جهانی تیراندازی با کمان در برلین آلمان، کمان‌داران کشورمان در بخش میکس کامپوند به مصاف حریفان خود رفتند.

تیم ایران با ترکیب فرشته قربانی و نیما محبوبی که در نخستین دیدار خود برابر سوئد با نتیجه 151 بر 148 به پیروزی رسیده بود، در مرحله یک‌شانزدهم مقابل تیم روسیه قرار گرفت و با امتیاز 153 بر 156 نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان

✅ شبکه «لو 10 اسپورت» فرانسه خبر داد که باشگاه رئال مادرید در آستانه امضای قرارداد با ادن آزارد، هافبک بلژیکی چلسی است؛ رئال با چلسی به توافق نهایی رسیده است تا با مبلغ نجومی 190 میلیون یورویی این انتقال رخ دهد.

آزارد با آمدن به رئال مادرید جانشین رونالدو در ترکیب کهشکانی‌ها خواهد شد.

✅ کالینیچ که پشت سر ماریو مانژوکیچ، مهاجم دوم کروات‌ها در جام جهانی بود، در پیروزی 2-0 تیمش مقابل نیجریه در اولین دیدار جام، به بهانه مشکل فیزیکی، از رفتن به زمین به عنوان بازیکن تعویضی خودداری کرد و زلاتکو دالیچ، سرمربی کرواسی هم او را از تیم کنار گذاشت.

علی‌رغم اینکه او در جام جهانی حتی یک دقیقه هم بازی نکرد اما کادر فنی کرواسی مدال نقره رقابت‌ها را برای او فرستادند ولی کالینیچ از دریافت آن خودداری کرد؛ او به خبرنگاران گفت:" متشکرم برای مدال اما من در روسیه بازی نکردم."

 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار