مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: طی بررسی ها مشخص شد، بهداشت و درمان استان اصفهان مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال به اداره اوقاف استان بدهکار است.
کد خبر: ۶۳۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 21 July 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام رضا صادقی صبح شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور مسئولین، مدیران ادارات و نهادها در حسینیه ناصربن علی (ع) گلپایگان برگزار شد، با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در سه حوزه مهم مرتبط با وظایف خود فعالیت دارد، اظهار داشت: در حوزه قرآنی بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۵ میلیون حافظ قرآن در کشور، سازمان اوقاف استان اصفهان ظرف چهار سال یک میلیون نفر حافظ قرآن تربیت کرده است.

وی تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیش از ۱۰۶ درصد از سهمیه مربوط به خود را برای حافظان قرآن هزینه کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی در استان اصفهان طی ۲۷ لغایت ۲۹ تیرماه سال جاری برگزار شد و ۲۵ نفر از آنها گلپایگانی بودند، بیان داشت: در همین راستا طی سال ۹۸، استان اصفهان میزبان مسابقات قرآنی کشوری خواهد بود و امیدواریم رتبه بالاتری را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه حفظ مجازی، قرآن بعد استان قم در استان اصفهان حفظ مجازی قرآن راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: به لحاظ اهمیت و برنامه ریزی های اوقاف و امور خیریه استان طی دو سال متوالی احمد اسلامی که کاشانی است در رقابت با حافظان قرآن ۸۴ کشور اسلامی نفر نخست مسابقات شد که این موفقیت برای استان اصفهان مایه افتخار است.

صادقی افزود: از برکات نظام، خون شهدا و ایثارگری رزمندگان است که این گونه عطر قرآن در جامعه ما طنین انداز شده، جوانان با تقوا و  پاک میهن مفتخر به درجه حفظ  قرآن شده اند که در این راستا موسی معتمدی در رقابت با حافظان قرآن ۸۰ کشور اسلامی رتبه نخست مسابقات را به دست آورد.

وی با یادآوری این نکته که در استان اصفهان سه هزار و ۲۰۰ نفر در رشته حفظ مجازی قرآن شرکت کرده و رتبه دوم را به دست آوردند، تصریح کرد: پایگاه حفظ مجازی قرآن کریم کل کشور در استان قم است و استان اصفهان در این راستا به صورت مستقل عمل می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۸۵ شناسه فرهنگی داریم که در طول سال پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی این امور در این مراکز به طور جد پیگیری می شود، بیان داشت: یکی از موارد ۸۵ شناسه فرهنگی طرح آرامش بهاری است که همه ساله از ۲۸  اسفندماه لغایت ۱۳ فروردین مراسم های ویژه فرهنگی در بقاع متبرکه برگزار و خدمات خوبی به زائران در زمینه اسکان ارائه می شود.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه موقوفات رتبه ششم کشوری و استان خراسان رضوی رتبه نخست را داراست، افزود: در کشور ۸ هزار و ۵۱ امامزاده وجود دارد که ۸۱۷ امامزاده در استان اصفهان و تعداد ۴۱ امامزاده در شهرستان گلپایگان است.

وی افزود: استان اصفهان در زمینه امامزادگان رتبه چهارم را دارد که این امر نشانه ارادت، ایمان و تقوای مردم نسبت به فرزندان اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر اینکه در توسعه، عمران و آبادانی امامزادگان تلاش مضاعف باید صورت گیرد، بیان کرد: اگر ۲۳ هزار شهید استان اصفهان تربیت یافته مکتب اهل بیت (ع) هستند، درس ایثار و از خودگذشتگی را از امامزادگان و امامان آموخته اند و از پدران و بزرگان پند گرفته اند که تنها با تمسک جستن به اهل بیت (ع) باید طلب حاجت کنند.

وی به دغدغه مسئولان در راستای مقابله با جنگ اقتصادی اشاره کرد و افزود: در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بدین منظور اتاق جنگ اقتصادی تشکیل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در راستای استفاده از توان سرمایه گذاران در بخش های مختلف اوقاف و امور خیریه بیان داشت: در جوار امامزادگان سرمایه‌گذاران می‌توانند در اراضی موقوفه بلااستفاده سرمایه‌گذاری کنند که در این خصوص از نماینده شهرستان در مجلس خواستار معرفی سرمایه گذاران در این زمینه هستیم.

وی تصریح کرد: بدین منظور آماده همکاری برای ساخت هتل با مشارکت سرمایه گذاران در جوار امامزادگان هفده تن گلپایگان هستیم که با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای عمران، آبادانی و هتل سازی در کنار مرقد مطهر امامزادگان هفده تن تقبل شده است و تاکنون ۳ میلیارد ریال آن واریز شده و مابقی در حال انجام است.

صادقی بیان داشت: مردم با رویکرد جدید وقف در زمینه پیشگیری از آسیب ‌های اجتماعی ورود کرده اند که امری بسیار پسندیده با توجه به مشکلات و معضلات عدیده اجتماعی است.

وی افزود: از نماینده شهرستان در مجلس خواستار تعیین تکلیف اداره مراکز امور خیریه هستیم که میلیاردها پول در حساب مالی امور خیریه آنها واریز شده، اما به یک فقیر کمک نمی‌کنند و به طور مستقل و بدون هماهنگی با سازمان اوقاف و امور خیریه فعالیت دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پایان با یادآوری این نکته که ۳۱ اداره در شهرستان گلپایگان مستأجر اوقاف هستند، بیان داشت: متأسفانه برخی از این ادارات اجاره ای بابت استفاده از زمین های اوقافی پرداخت نکرده اند و در این راستا طی بررسی بهداشت و درمان استان اصفهان مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال به اوقاف استان بدهکار است.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار