«اصفهان بزرگ‌تر شده، ترافیک زیاد شده ولی هنوز زیبایی خودش را دارد و هنوز نصف جهان است.» این حرف‌های عباس جوهری، مردی است که در همین روزهای گرم تیرماه به موزه هنرهای معاصر اصفهان رفته و شمعدان هشت‌سر نقره ساخت دست پدرش، مرحوم حاج مهدی جوهری را که کمتر از انگشتان دست به تعداد آن وجود دارد و ساخت سال 1327 است را به این موزه اهدا کرد. تنها و تنها به این دلیل که پدرش اصفهان را خیلی دوست داشته. آری اصفهان، هنوز هم نصف جهان است و هنوز هم دوست‌داشتنی است.
کد خبر: ۶۳۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ 21 July 2018
به گزارش تابناک : امروز نمایشگاه گروهی نقاشی در نگارخانه کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان گشایش می‌شود. این نمایشگاه تا چهارم مردادماه هر روز از ساعت 8 تا 13 و 14 تا 20 برپاست.
 
 30 تیرماه می‌توان در گالری متن نمایشگاه گروهی "منشور" را دید. این نمایشگاه از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 20 میزبان علاقه‌مندان است.
 
نمایشگاهی از مجسمه‌های "جعفر نجیبی" که از 29 تیرماه در گالری هرمس گشایش‌یافته نیز تا 4 مرداد برپاست و امکان بازدید آن هرروز از ساعت 17 تا 20 میسر است.
 
گالری نگاه نو به‌تازگی میزبان نمایشگاه گروهی تصویرسازی دانشجویان دانشکده سمیه و سماء نجف‌آباد شده است. درهای این نمایشگاه تا سوم مرداد از ساعت 17 تا 20:30 به روی علاقه‌مندان باز است.
 
نمایشگاه نقاشی "دنیای موازی" با آثاری از امینه الیاسی نیز تا سوم مردادماه در گالری اکنون برپاست و هر روز از ساعت 17 تا 21 پذیرای دوستداران هنر است.
 
تا 11 مردادماه برای بازدید از نمایشگاه فتومونتاژ "سلفی جنازه‌ها" در گالری پنج او هفت فرصت هست. این نمایشگاه میزبان آثاری از محمدرضا ایزدی است و هر روز از ساعت 17 تا 21 برپاست.
 
فرصت بازدید از نمایشگاه خط و نقاشی‌خط که از 21 تیرماه در نگارخانه سیتی سنتر برپاشده تا دوم تیرماه تمدید شد. امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت 10 تا 22 فراهم است.
 
این روزها نمایشگاه "آکولاد" با تعدادی از آثار صادق ادهم در گالری گذار برپاشده و تا 19 مردادماه همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها، از ساعت 17 تا 21 میزبان علاقه‌مندان به هنر مجسمه‌سازی است.
 
"اصفهان، سمفونی شهر تاریخی" عنوان نمایشگاه گروهی عکسی است که تا سوم مردادماه هرروز از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 23 در خانه صفوی می‌توان آن را دید.
 
تنها دو روز به پایان نمایشگاه گروهی عکس مستند "گرمابه" در کاشان مانده است. این نمایشگاه در حمام تاریخی سلطان امیر احمد تماشاگران را فرامی خواند.
 
نمایشگاه آثار "شیوا زهتابچی" تا هشتم مردادماه در گالری امروز برپاست. این نمایشگاه هر روز به‌جز روزهای سه‌شنبه و جمعه از ساعت 17 میزبان قدم‌ دوستداران هنر است.
 
گالری خانه هنرمندان حوزه هنری اصفهان نیز تا دوم مردادماه میزبان نمایشگاه "زندگی شهری" است. تعدادی از نقاشی‌های هما فرمان آرا را می‌توان هر روز از ساعت 9 تا 12 و 17 تا 20 در این نمایشگاه دید.
 
کارگاه آموزشی "فرایند نشانه و معنا پردازی در سینما" امروز با حضور حمیدرضا شعیری رأس ساعت 17 در کتابخانه مرکزی اصفهان برپا می‌شود. سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با همکاری دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان این کارگاه را برگزار می‌کند.
 
30 تیرماه نخستین روز اجرای نمایش "تصویری از یک ‌صدا" به کارگردانی سوگل اباذری است. این نمایش تا 13 مردادماه هرروز رأس ساعت 19 در فرهنگسرای کوثر به روی صحنه می‌رود.
 
تنها یک روز به پایان اجرای نمایش "زنبورک" در سالن هنرستان هنرهای زیبای پسران مانده است. نسیم خادم عباس کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد و اجرای آن رأس ساعت 18:30 آغاز می‌شود.
 
نمایش "نگاهمان می‌کنند" به کارگردانی معین‌الدین عشاقی نیز تا 29 مرداد هر شب رأس ساعت 20:30 در سالن نمایش اصفهان اجرا می‌شود.
 
امشب رأس ساعت 18:30 آخرین اجرای نمایش "داستان نیمه‌شب" در تالار هنر به روی صحنه می‌رود. مریم بابایی کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد.
 
نمایش کمدی "قلعه سبزی" به کارگردانی ابراهیم براتی تا اطلاع ثانوی هر شب رأس ساعت 21 در سالن سینما فرهنگ خمینی‌شهر اجرا می‌شود. 
 
نمایش عاشقانه "با دهانی پر از سیب" که اجرای خود را از 14 تیرماه آغاز کرده تا 5 مردادماه هر شب رأس ساعت 21 در تماشاخانه ارغوان شهرضا به روی صحنه می‌رود. بهنام رضایی کارگردان این نمایش است.
 
از اجرای کمدی "گیج‌وویج" هم فقط دو شب باقی‌مانده است. علی قیومی کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد و برای دیدن آن می‌توان تا 31 تیر هر شب رأس ساعت 20:30 به مجموعه باغ نور رفت.
 
شنبه 30 تیرماه می‌توان فیلم‌های "چهارراه استانبول"، "هزارپا"، "به‌وقت خماری"، "دارکوب" ، "شماره 17 سهیلا"، "دشمن زن"، "تگزاس"، "دلم می خواد" و مستند "درباره فروشنده" را در پردیس سینمایی سیتی سنتر اصفهان دید. پردیس سینمایی چهارباغ نیز امروز فیلم‌های "هزارپا"، "به‌وقت خماری"، "خاله قورباغه"، "دارکوب" ، "مرداد"، "شماره 17 سهیلا"، "دشمن زن"، "تگزاس" و انیمیشن "فیلشاه" را روی پرده دارد.
 
سینما سپاهان میزبان فیلم‌های "هزارپا" و "تگزاس" است و سینما فلسطین علاوه بر این دو "دارکوب" را هم اکران می‌کند. "تگزاس" و "فیلشاه" عنوان فیلم‌هایی است که امروز می‌توان آن‌ها را در سینما فرهنگیان دید و در سینما قدس نیز فیلم‌های "تگزاس"، "هزارپا" و "دشمن زن" اکران می‌شود.
 
 
منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار