کد خبر: ۶۳۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 22 July 2018

 چهل و یکمین دوره مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی شهرستان رودان برگزار می‌گردد.

 

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در نشستی خبری با حضور مهندس ضرغامی فرماندار شهرستان رودان پیرامون تشریح برنامه‌ برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم که قرار است در شهرستان رودان برگزار شود چهارچوب برگزاری محافل قرآنی و فرهنگی را تشریح نمودند.

زمان برگزاری این رویداد ۳ تا ۵ مرداد در شهرستان رودان برگزار می‌شود و افتتاحیه آن با حضور نماینده ولی فقیه و اختتامیه با حضور استاندار هرمزگان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان بیان داشت: در این دوره از مسابقات حاج عباس هاشمی قاری بین المللی و جمعی از قاریان برتر استانی حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین گرایلی غبارروبی گلزار شهدا و تجدید عهد با شهدا، تجلیل از خانواده‌های دو شهید مدافع حرم استان هرمزگان، پخش زنده مسابقات از شبکه استانی صداو سیمای خلیج فارس و برگزاری محافل انس با قرآن در روستا‌ها و بخش‌های شهرستان رودان را از دیگر برنامه‌ها برشمردند.

همچنین فرماندار شهرستان رودان در این نشست افزود: 250 شرکت کننده در این دوره از مسابقات حضور دارند که از این تعداد 230 نفر از مرحله استانی و 20 نفر هم از نفرات برتر مسابقات سال قبل هستند.

فیصل ضرغامی در ادامه گفت: شرکت کنندگان در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ پنج و ده و پانزده و بیست جزء، حفظ کل، اذان و دعاخوانی برگزار می‌شود.

با اشاره به اینکه 2 هزار و 870 نفر در مرحله شهرستانی در 11 رشته باهم رقابت کردند، خاطرنشان ساخت: مکان برگزاری مسابقات برادران سالن پیامبر اعظم (ع) و خواهران شیخ طوسی اداره فرهنگ و ارشاد است.

فرماندار شهرستان رودان با بیان اینکه 10 استاد کشوری داوری این مسابقات را بر عهده دارند، افزود: نفرات برتر به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

 

در انتها حکم دبیری چهل و یکمین دوره مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم از سوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان به فیصل ضرغامی اعطا شد.

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار