مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: نرخ بیکاری در فارغ التحصیلان خانم‌ ۳۰ درصد و در فارغ التحصیلان مرد در اصفهان ۲۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۶۳۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ 22 July 2018

به گزارش تابناک اصفهان : محسن نیرومند شامگاه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال گلپایگان در راستای مشکلات پرداخت تسهیلات بانکی به منظور ایجاد اشتغال پایدار اظهار داشت: جلساتی بدین منظور با حضور استاندار اصفهان، ۳۱ معاون اقتصادی استاندار و ۳۱ مدیر سازمان مدیریت برنامه و مدیران بانک ها در استان تشکیل و در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی مراتب مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه موضوع اشتغال و بیکاری یکی از دغدغه های مهم کشور به شمار می رود، افزود: بدیهی است به منظور دستیابی هر چه سریعتر به اشتغال پایدار و دوری از چارچوب بروکراسی باید بر اساس دستورات رئیس جمهور به استانداران، تا پایان تیرماه سال جاری اعتبارات مورد نیاز در این راستا جذب شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اذعان به اینکه طبق بررسی های انجام گرفته کارگروه اشتغال شهرستان گلپایگان دو برابر متوسط استان در این زمینه کار انجام داده است، بیان داشت: ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات فراگیر و پایدار روستایی در استان اصفهان وجود دارد که در فراگیر روستایی تاکنون در کل استان ۲۰۰ میلیارد ریال و در پایدار روستایی حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است.

پول مشکل اشتغال را حل نمی کند

وی با تأکید بر اینکه پول مشکل اشتغال را برطرف نمی کند بلکه به سمت اشتغال ترغیب می کند، تصریح کرد: یکی از سیاست های اشتغال، شناسایی سرمایه گذاری است که با اجرای طرح تکاپو رسته ها را تشخیص دادیم که این امر مورد اعتراض شهرستان ها قرار گرفت زیرا رسته ها را استانی در نظر گرفته بودیم که جوابگو نبود.

نیرومند با اشاره به اینکه اشتغال زایی دارای مراحلی است، تصریح کرد: یکی از آنها طرح تکاپوی رسته ها بود که باید رسته های هر شهرستانی مختص به خود در نظر گرفته شود و مرحله دوم دریافت تسهیلات که باید در راستای آن اقدام صورت گیرد، مرحله سوم توانمند سازی سرمایه گذاران به منظور آشنایی آنها با قوانین بانکی و تجارت است و آخرین مرحله در زمینه بازاریابی و آشنایی با فروش محصولات است که تولید کننده با مشکل انباشت محصولات تولیدی مواجه نشود و بتواند تمامی اعتبارات را جذب کند.

وی با بیان اینکه مشکل اشتغال استان اصفهان حاد است، افزود: کارگروه اشتغال شهرستان گلپایگان وظیفه خود را به خوبی انجام داده، به طوری که ۱۰۵ درصد میزان اعتبارات طرح معرفی کرده است.

۲۲ دستگاه متولی ایجاد اشتغال در روستاها هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در فارغ التحصیلان خانم‌ ۳۰ درصد و در فارغ التحصیلان آقا ۲۰ درصد افزایش داشته است، بیان داشت: رفع مشکل اشتغال فراسازمانی است و نباید مشکلات را به یکدیگر ربط دهیم.

وی تاکید کرد: طرح‌های اشتغال نباید تنها از سوی سه دستگاه مطرح و پیگیری شود بلکه در سامانه ۲۲ دستگاه متولی اشتغال زایی هستند و ۱۰۳ طرح موجود باید به ۲۰۰ طرح برسد.

نیرومند اظهار کرد: در شهرستان ۲۲ دستگاه مانند راه و ترابری، شبکه بهداشت و درمان و یا مرکز فناوری اطلاعات با ایجاد مراکز IT در روستاها باید مکلف به ایجاد اشتغال شوند.

نرخ بیکاری در افراد بی سواد ۹ درصد است

وی با اذعان به اینکه برخی طرح ‌ها در بانک‌ ها بلاتکلیف است و هنوز توزیع نشده است، افزود: با تصویب مصوبه جدید تا سقف دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را کارگروه شهرستانی به بانک ها معرفی کند و از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بالا به کارگروه اشتغال استان ارسال شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در زمینه تسهیلات اشتغال ۳.۶ درصد به صورت اقساطی و ۹ درصد به صورت کامل پرداخت شده است، تصریح کرد: تاکنون سه درصد قرارداد منعقد شده، ۹ درصد در بانک‌ها مصوب شده، ۱۱ درصد در شعب بانک‌ ها در حال بررسی و ۶۴ درصد معوق مانده که نگرانی به همراه دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در افراد بی سواد ۹ درصد است، یادآور شد: از ۱۰ هزار و ۱۰۹ نفر تحصیل کرده در شهرستان گلپایگان حدود شش هزار نفر شاغل و بیش از سه هزار نفر غیر فعال و یک هزار و ۴۶۲ نفر بیکار هستند.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار