رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر یزد:
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر یزد با اشاره به ضرورت تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، گفت: شهرداری در این مسیر نقش آشکار و بی‌بدیلی را بر عهده دارد.
کد خبر: ۶۳۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲ 25 July 2018

ونوس عامری با اشاره به وظایف شورای شهر یزد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: آسیب‌های اجتماعی گستره وسیعی از آسیب‌ها را در برمی‌گیرد و شورای شهر برنامه‌های خود را درزمینهٔ مباحث اجتماعی به دو گروه سلامت اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی تقسیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه باورمان این است که چنانچه درزمینهٔ سلامت اجتماعی و نشاط اجتماعی کارکنیم این خود بهترین پیشگیری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود، افزود: در این زمینه برنامه‌های همچون مسابقات ورزشی و نشست‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر یزد تصریح کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی در سند توسعه ششم تقسیم‌بندی شده است و تهیه زیرساخت برای کودکان کار و جمع‌آوری متکدیان بر عهده شهرداری گذاشته‌شده است که در دستور کار قرارگرفته؛ اما نگه‌داری و تربیت آن‌ها بر عهده بهزیستی است.

عامری بابیان اینکه شهرداری در مقابل کاهش آسیب‌های اجتماعی مسئولیتی آشکار و بی‌بدیلی را بر عهده دارد، اظهار داشت: آموزش‌های لازم به‌مانند برگزاری کلاس‌هایی در مراکز آموزش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تئاتر از برنامه‌هایی است که می‌تواند در کم شدن آسیب های اجتماعی کمک کند.

این مقام مسئول در اولویت قرار گرفتن آموزش مهارت‌های اجتماعی در استان یزد را ضروری دانست و ابراز داشت: تصمیم شورای شهر بر این است که آموزش مهارت‌های اجتماعی را در اولویت کاری خود در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار دهد و در راستای بحث آموزش و پیش ساختار آن نیز دارای عزمی بلند باشیم.

وی نقش خانواده‌ها در رفع مشکلات جوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهم دانست و بیان داشت: خانواده به‌عنوان مهم‌ترین سیستم اجتماعی شیوه‌های تربیتی، نقش بسیار مهم و بی‌بدیلی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بر عهده دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر یزد زنان را محور اصلی شکل‌گیری مدیریت خانواده برشمرد و عنوان کرد: نقش زنان در کاهش آسیب‌های اجتماعی یک نقش محوری و بسیار مهم است؛ چراکه سلامت زنان به‌عنوان مادر عمیقاً بر روح و روان خانواده‌اش اثر دارد.

عامری در پایان خاطرنشان کرد: اگر این جایگاه دچار آسیب شود، قطعاً مدیریت هماهنگی بین خانواده و جامعه از بین می‌رود و دچار چالش‌ها و آسیب‌ها و مشکلاتی بسیاری می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار