معاون آموزش و پرورش قم:
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم توسعه سواد دیجیتال را از نیازهای روز جامعه عنوان کرد و گفت: هوشمند سازی کانون خانواده لازمه تحقق دولت الکترونیک است.
کد خبر: ۶۳۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 26 July 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمد رضا قاسمی نیا اظهار داشت: امروز اگر می خواهیم مباحث فن آوری دیجیتال، ای. تی و ای. سی. دی. ال را تبیبن و تفسیر کنیم، باید قبل از آن یک خانواده و فرد آشنا به علم رایانه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مقوله های خانواده، مدرسه، جامعه و دولت الکترونیک و هوشمند باید همراه باشند و یکی پس از دیگری ایجاد شوند، افزود: آموزش و پرورش قم با همکاری موسسه دارالفنون نماینده بنیاد جهانی ای. سی. دی. ال در قم برای نخستین بار در سال 96 اقدام به برگزاری کلاس های آموزش رایانه و دیجیتال برای 100 تن از سواد آموزان دوره انتقال از پایه سوم تا ششم ابتدایی کرد.

معاون آموزش و پرورش قم افزود: سوادآموزان دوره انتقال علاوه بر 540ساعت کلاس های سواد آموزی، 60ساعت آموزش های مربوط به زبان انگلیسی، زبان رایانه و مهارت یارانه را زیر نظر آموزش دهندگان متبحر در حوزه رایانه فرا گرفتند که امروز به 50تن از آنها مدرک بین المللی پایان دوره آموزش دیجیتال اعطا می شود.

وی با تاکید بر اهمیت ارتقاء کیفی دوره های سواد دیجیتال گفت: سازمان نهضت سواد آموزی کشور در سال جاری نیز همانند سال گذشته 100 سهمیه را برای قم جهت حضور در کلاس های یاد شده تعیین کرده که از مهرماه آغاز می شود.

قاسمی نیا همچنین با بیان اینکه امروز برای سواد تعاریف مختلفی از قبیل سواد خواندن و نوشتن، سواد عاطفی، سواد اقتصادی و دینی و مذهبی مطرح است، گفت: یکی از مهمترین ابعاد آن سواد دیجیتال است که با تحول ها و دگرگونی های ایجاد شده و گسترش خدمات قابل ارائه از طریق رایانه و تلفن همراه بهره مندی از این سواد ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال 95، بیش از 95.4درصد گروه سنی10 تا 49 سال قم با سواد هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار