رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان از تکمیل سد تونل سوم کوهرنگ تا دو سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۶۳۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 26 July 2018

به گزارش تابناک : سیدناصرموسوی لارگانی اظهار کرد:بزرگترین دغدغه نمایندگان حل مسئله‌ی آب است که با برگزاری جلسات متعدد با معاون اول قوه قضائیه،استاندار اصفهان ،راه حل‌های پیشنهادی در حال بررسی است.

وی  بیان کرد:احصای برداشت‌های بی رویه در مسیر رودخانه ظرف دو ماه آینده ،کنترگذاری بر اساس مصوبه‌ی شورای عالی آب و اعطای سند به افراد دارای حق آبه از جمله این اقدامات است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه طرح سدتونل سوم کوهرنگ با مشکلاتی روبرو بوده عنوان کرد:6 میلیارد از 3 هزار میلیارد اختصاصی به 12 نماینده استان برای هزینه کردن سد تونل سوم کوهرنگ اختصاص یافته است.

وی افزود:استاندار با پیمانکاران طرح قول اتمام آن ظرف مدت 2 سال داده شده که از تاریخ 17 فروردین امسال آغاز شده و در صورت تاخیر،پیمانکار باید به صورت روز‌شمار خسارت پرداخت کند.

موسوی لارگانی با اشاره به تشکیل جلسه با شورای امنیت کشور در مورد موضوع آب عنوان کرد :باتشکیل گروهی بی‌طرف مقرر شده تا  نتیجه‌‌ی هزینه هایی که برای طرح طوبی و درخت‌کاری ها ی دامنه کوه در استان هم‌جوار اجرا شده بررسی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه طرح انتقال آب از دریای خلیج‌فارس و عمان در حال بررسی است،اظهار کرد: استاندار اصفهان در جلسه ای که با مسئولان مجتمع فولاد مبارکه در بندرعباس برگزار شده بود توافق کردند تا در صورت کمک 1500 میلیارد تومانی فولاد مبارکه،طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان انجام شود و در اصفهان آب شیرین و به خوزستان انتقال داده شود.

وی ادامه داد:در صورتی که خوزستان شیرین شدن آب را نپذیرد ، آب مستقیما به اصفهان منتقل  می شود.

لزوم توجه به زیر‌ساخت‌های گردشگری در استان

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های اصفهان در جذب گردشگر اظهار کرد: با بهره گیری از این ظرفیت و میراث اصفهان می‌توانیم مشکل اشتغال را حل کنیم که نیاز به فراهم کردن زیر ساخت‌های گردشگری مانند ساخت هتل‌ است.

موسوی لارگانی با اشاره به لزوم واگذاری طرح‌های نیمه تمام دولت به بخش خصوصی بیان کرد:بر اساس اصل 44 قانون اساسی  مبنی بر واگذاری امور به مردم ،لازم است طرح‌هایی که پیشرفت بیش از 80 تا 90 درصدی دارند،با واگذار شدن به بخش خصوصی به اتمام برسد.

وی در مورد مشکل قطعی برق روزهای اخیر تصریح کرد:در چند سال گذشته به ندرت با این مشکل مواجه شده ایم و علت افزایش قطعی برق در تابستان امسال،بنا بر ادعای وزارت نیرو کمبود آب و توسعه‌ی شبکه‌ی برق و مصرف بالای مشترکان بوده است؛البته منکر صادرات برق به کشور‌های همسایه نیستیم.

موسوی لارگانی مجلس دهم را به نسبت دوره‌های قبل ضعیف عنوان کرد و گفت:هرچند در بین نمایندگان استان در این دوره اجماع بیشتری صورت گرفته اما متاسفانه برخی از نمایندگان به دلیل اینکه به صورت لیستی وارد مجلس شده اند،عملکرد مناسبی در تصمیم‌گیری‌های خود ندارند ودر واقع تابع نظر سر لیست خود هستند.

وی در مورد برخورد با حقوق‌های نجومی اظهار کرد:براساس گزارش دیوان محاسبات حدود330 نفرحقوق نجومی دریافت کرده بودند که برای چند نفر حکم زندان صادر شد .

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: متاسفانه حدود6 نفر از آنها که به دلیل این تخلف برکنارشده بودند  مجددا در پست دیگری مشغول به کار شدند.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار