پیشنهاد برگزاری اجلاس وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در آبان ۱۳۹۵در مراکش به تصویب رسید که با هماهنگی‌های انجام‌شده توسط کمیسیون ملی آیسسکو در ایران و همکاری دفتر منطقه‌ای آیسسکو در تهران در تاریخ ۱۱و ۱۲شهریور ۱۳۹۷در محل پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲ 28 July 2018

نشست هماهنگی اجلاس دبیران کل کمیسیون‌های ملی آیسسکو در کشورهای اسلامی عضو آیسسکو، باهدف بررسی مقدمات، مسائل و موضوعات مربوط به برگزاری این نشست و انجام آخرین هماهنگی‌ها برای برگزاری مطلوب این برنامه در محل پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این نشست پیرو چهار نشست هماهنگی برگزارشده در تهران (در محل کمیسیون ملی آیسسکو در ایران)، این بار در شیراز و با حضور غلامرضا کریمی دبیر کل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران، عباس صدری رئیس دفتر منطقه‌ای آیسسکو در ایران، الهیار معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش، علویان مهر رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس، یعقوبی سرپرست معاونت هماهنگی و نظارت مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور و همچنین اعضای هیئت‌رئیسهISC به ریاست محمدجواد دهقانی عضو کمیته اجرایی و رئیس کمیته علوم و فنّاوری کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

بر این اساس، محمدجواد دهقانی به‌عنوان عضو کمیته اجرایی و رئیس کمیته علوم و تکنولوژی کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاس آیسسکو ویژه دبیران کل کشورهای اسلامی در راستای مرجعیت علمی کشور از ابعاد مختلف علمی دارای اهمیت خاص است که این امر به تحکیم روابط علمی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی کمک خواهد کرد.

وی نقش این اجلاس را در ارتقای کیفیت تحقیق و ایجاد یک شبکه پیوسته علمی در سرتاسر کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی مهم دانسته و آن را زمینه‌ساز سیاست‌گذاری‌های صحیح علمی و همکاری ثمربخش آتی میان دانشگاه‌ها و دانشمندان حوزه‌های مختلف موضوعی در کشورهای عضوکنفرانس اسلامی عنوان کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در ادامه غلامرضا کریمی، دبیر کل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بنا بود نشست دبیران کل آیسسکو در مراکش برگزار شود، اعلام کرد که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط جمهوری اسلامی ایران و اعلام آمادگی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام جهت میزبانی این نشست مقرر شد این دوره از نشست در ایران و در محل پایگاه ISC برگزار شود.

وی با تشکر از تلاش‌های همه افراد و نهادهای دخیل در این خصوص اعلام کرد که علی‌رغم کلیه معضلات و کاستی‌های کشور در مقطع کنونی اقدامات مناسبی صورت پذیرفته است.

شایان‌ذکر است، پیشنهاد برگزاری اجلاس وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در آبان ۱۳۹۵در مراکش به تصویب رسید که با هماهنگی‌های انجام‌شده توسط کمیسیون ملی آیسسکو در ایران و همکاری دفتر منطقه‌ای آیسسکو در تهران در تاریخ ۱۱و ۱۲شهریور ۱۳۹۷در محل پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز برگزار خواهد شد.

آیسسکو (ISESCO) یک سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی است که در ماه می ۱۹۷۹در رباط پایتخت مراکش تأسیس شد و ۵۷ کشور اسلامی ازجمله ایران عضو این سازمان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار