فرماندار ابرکوه :
فرماندار ابرکوه با تاکید بر نقش نمایندگان رسانه های ارتباط جمعی در توسعه شهرستان از خبرنگاران خواست ، اهتمام بیشتری برای اطلاع رسانی از خدمات دولت تدبیر و امید از خود نشان دهند.
کد خبر: ۶۳۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 31 July 2018

محمد کاظمی نسب با قدردانی از نمایندگان خبرگزاری ها و پایگاه خبری شهرستان بر لزوم همکاری رسانه ها در پوشش اخبار منطقه و همکاری با فرمانداری تاکید کرد.
وی تصریح کرد: انعکاس مشکلات شهرستان در رسانه ها، قدرت چانه زنی مجموعه کارشناسی فرمانداری را در استان یزد و ملی برای جذب بودجه و اجرای طرح های عمرانی افزایش می دهد.
به گفته فرماندار ابرکوه آزادی بیان از اهداف متعالی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است و نمونه بارز آن انتشار نشریه ها و سایت های خبری متعددی است که مطالب آنها در کمال آزادی در این شهرستان ، استان و کشور منتشر می شود.
این مسئول از رسانه ها با عنوان عنصر فعال برای مردم و جامعه یاد کرد و یادآور شد: یکی از رسالت های رسانه ها ، دمیدن روح امید، شور و نشاط در چارچوب جامعه دینی است.
کاظمی نسب تاکید کرد: نمایندگان رسانه های ارتباط جمعی نه تنها رقیب مسئولان نیستند بلکه پل ارتباطی میان مردم و مسئولان و همراه آنها نیز هستند.
وی خاطر نشان کرد: خبرنگاران باید مشکلات مردم را در کمال بی طرفی به مسئولان منعکس کنند و با نقد منصفانه به پیشرفت های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی ، ورزشی و ... بپردازند و دیدگاه های خدمتگزاران مردم را به آنها منتقل کنند.
وی همچنین به اهمیت کار رسانه ها در ترویج فرهنگ خرید ، مصرف و حمایت از کالای ایرانی در جامعه اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ ساخت کالای داخلی در واقع کمک به رونق اقتصادی ، اشتغال و تولید ملی است.
این مسئول تصریح کرد: در شهرستان ابرکوه 42 محصول حاصل تلاش تولید کنندگان بخش های کشاورزی، صنعتی ، معدنی و صنفی است.
کاظمی نسب یادآور شد: در بخش صنعت سالانه 450 هزار تن انواع میلگرد در این شهرستان تولید و علاوه بر مصرف داخلی 50 هزار تن آن به خارج از کشور صادر می شود.
فرماندار ابرکوه گفت: سالانه 30 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک در شهرستان تولید می شود که 10میلیون متر مربع آن به کشورهای حوزه خلیج فارس و بعضا به اتحادیه اروپا نیز صادر می شود.
وی آمار بیکاری شهرستان را 14.1 درصد عنوان کرد و گفت: با تکمیل ظرفیت واحدهای تولیدی نظیر کارخانه های تولید کاشی و سرامیک و فولاد زمینه اشتغال بیش از هزار نفر فراهم خواهد شد .
فرماندار ابرکوه تعداد بیکاران شهرستان را هم اکنون 2 هزار و 458 نفر ذکر کرد که به گفته وی 60درصد آنها فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی هستند.
رئیس شورای حفاظت آب ابرکوه در ادامه با توجه به تبعات نزدیک به 2 دهه خشکسالی در شهرستان یادآور شد: با اجرای بیش از سه هزار هکتار طرح آبیاری نوین و کشت گیاهان کم آبخواه، کشاورزان سالانه از 15 هزار هکتار سطح زیرکشت زراعی و باغی 190 هزار تن محصول تولید می کنند.
رئیس شورای اشتغال ابرکوه با اشاره به اینکه اشتغال یکی از دغدغه دولت تدبیر و امید، است ، تصریح کرد: شورای اشتغال شهرستان از دیماه 1396 تاکنون 40 نشست و کمیته فنی اشتغال برگزار کرد و برای اجرا و مصوبات طرح های اشتغال زا 18 کارگروه نیز تشکیل شده است .
فرماندار ابرکوه اضافه کرد: تاکنون 529 طرح اشتغال روستایی و عشایری با پرداخت 886 میلیارد و 400 میلیون ریال وام و با اشتغال یکهزار و 59 نفر در کار گروه اشتغال شهرستان بررسی و مصوب شد.
این مسئول یادآور شد : از این تعداد 262 طرح در کارگروه اشتغال استان مصوب شد که در این زمینه 475 میلیارد و 890 میلیون ریال وام با سود 6 درصد و با بازپرداخت هشت سال به متقاضیان پرداخت می شود.
به گفته فرماندار ابرکوه در موقع بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال 592 نفر در بخش های کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات گردشگری فراهم خواهد شد.
وی یادآور شد: در این زمینه از ابتدای سال 1397 تاکنون 65 میلیارد و 670 میلیون ریال وام اشتغال روستایی برای سرمایه گذاری در 48 طرح خود اشتغالی به متقاضیان شهرستان پرداخت شد که با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال بیش از 200 نفر فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: این طرح ها در بخش های تولیدی، کشاورزی، دامپروری، خدمات، صنعت و معدن ، گردشگری، آموزش و پرورش ، ورزش و جوانان است که در روستاها و مناطق عشایری اجرا می شود .
کاظمی نسب بیان کرد : در حوزه اشتغال فراگیر 110 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای 11طرح پرداخت شد که با این مبلغ و بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال 152 نفر فراهم خواهد شد.
فرماندار ابرکوه به بخشی از خدمات و فعالیت دولت تدبیر و امید در این شهرستان اشاره کرد و طرح توسعه بیمارستان ابرکوه را از جمله این خدمات برشمرد.
وی یادآور شد : طرح 32 تختخوابی بیمارستان ابرکوه سال گذشته به 96 تختخوابی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتقا یافت .
کاظمی نسب اضافه کرد: کار توسعه بیمارستان که از یکسال گذشته آغاز شد، فاز نخست آن با 80 میلیارد ریال تکمیل شد که بزودی به بهره برداری می رسد .
وی همچنین اظهار داشت: سال گذشته در راستای طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیا (ص) ابرکوه، کلینیک تخصصی آن با 25 میلیارد ریال بودجه به بهره برداری رسید.
فرماندار ابرکوه همچنین در حوزه راهسازی از آغاز ساخت باند دوم کمربندی این شهر در مسیر یزد - شیراز خبر داد و گفت : این مسیر به طول 14 کیلومتر همراه با تقاطع 15دی و ورودی فارس به یزد در منطقه فراغه عملیات اجرایی آن آغاز شد .
کاظمی نسب افزود: برای ساخت این طرح 400 میلیارد ریال بودجه اختصاص یافت که ظرف 18 ماه تکمیل و بهره برداری خواهد شد.
فرماندار ابرکوه اظهار داشت: تکمیل و ساخت جاده اسفند آباد بخش بهمن به صفاشهر فارس به طول 20 کیلومتر در دست اجراست که برای این طرح نیز پنج میلیارد ریال بودجه اختصاص دارد .
وی یکی از پروژه های راهسازی را تکمیل جاده ابرکوه به خاتم ذکر کرد و اظهار داشت : برای این طرح که 19 کیلومتر طول دارد، 15میلیارد ریال بودجه مصوب شده است.
وی دیگر طرح های حوزه راهسازی را زیرسازی مسیر رفت محور گردشگری گنبد عالی این شهر بیان کرد و افزود: این طرح با صرف 10 میلیارد ریال بودجه از سوی شهرداری به طول هزار و 300 متر به اتمام رسید.
فرماندار ابرکوه به طرح فاضلاب که از جمله طرح های ملی است، اشاره کرد و گفت : این طرح در 6 فاز به طول 42 کیلومتر اجرا شد و فاز هفتم آن با 85 میلیارد ریال به طول 18کیلومتر آغاز شد. 
رئیس شورای حفاظت آب ابرکوه در ادامه با اشاره به آثار پدیده ناشی از خشکسالی خاطرنشان کرد: برای مدیریت برداشت آب بیش از 85 درصد چاه های کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز شد و طرح خاموشی زمستانی چاه های کشاورزی به مدت 45 روز اجرا شد.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح برداشت آب از پنج هزار و 300 لیتر در ثانیه به سه هزار و500 لیتر در ثانیه کاهش یافت.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلو متری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار