رياست دانشگاه فني و حرفه‌ای پسران شهركرد گفت: 70 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند
کد خبر: ۶۳۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 01 August 2018
بهروز شايق اظهار کرد: یک از وظایف اصلی آموزشکده فنی و حرفه‌ای، تربیت تکنسین و کارشناس فنی ماهر است.
وی افزود: آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای که تا قبل از سال 1390 زیر نظر وزرات آموزش و پرورش کاردان و یا تکنسین فنی تربیت می‌کردند، بر اساس قانونی که صادر شد، از آموزش و پرورش به وزارت علوم منتقل شدند و تحت عنوان دانشگاه فنی و حرفه‌ای شروع به فعالیت کردند.
رياست دانشگاه فني و حرفه‌ای پسران شهركرد گفت: بیش از 170مرکز آموزشی در سراسر کشور در حوزه پسران، دختران و کشاورزی مشغول به فعالیت است که حدود 250 هزار نفر دانشجو در این مراکز در حال تحصیل می‌باشند.
شایق خاطرنشان کرد: با ابلاغ حکمی از سوی ریاست استانی دانشگاه، دانشگاه فنی و حرفه‌ای از حدود سه ماه پیش تشکیل شده که پنج مرکز آموزشی را درسطح استان مدیریت می‌کند.
وی در ادامه بیان کرد: این پنج مرکز آموزشی شامل دو مرکز پسرانه در شهرکرد و بروجن، دو مرکز دخترانه در شرکرد و جونقان و یک آموزشکده کشاورزی در شهرکرد است.
رياست دانشگاه فني و حرفه‌ای پسران شهركرد گفت: حدود پنج هزار و 300 دانشجو در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای استان، در دو مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.
شایق از وجود 40 رشته کاردانی و 14 رشته کارشناسی در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه بیش لز 70 درصد رشته‌های کارشناسی را طی دو سال گذشته در این مراکز ایجاد کردیم که این امر موجب ارتقا سطح کیفی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای شده است.
رياست دانشگاه فني و حرفه‌ای پسران شهركرد با اشاره به قوانین پنج ساله ششم، گفت: تنها دانشگاهی که در کشور مجوز توسعه را کسب نموده، دانشگاه فنی و حرفه‌ای پسران و دانشگاه مهارتی است.
وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس ماده 65 و 66 قانون پنج ساله ششم، آموزش و پرورش موظف به تحصیل 50 درصد از دانش‌آموزان مقطع متوسطه در هنرستان‌ها تا پایان سال 1400 است.
شایق خاطرنشان کرد: سهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای تا پایان سال 1400 حدود 30 درصد از دانش‌آموزان کشور است.
رياست دانشگاه فني و حرفه‌ای پسران شهركرد از احداث دو مرکز آموزشی که شامل یک مرکز آموزشی پسران در شهرکرد و یک مرکز آموزشی دختران در بروجن خبر داد و گفت: امید است که دانشگاه فنی و حرفه‌ای توسعه یافته و نیروهایی تربیت کند که جذب بازار کار شوند.
وی با اشاره به تغییر ساختار آموزشی در سیستم آموزش و پرورش، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای همراه با کنکور دیگر دانشگا‌ه‌ها انجام گیرد.
شایق در ادامه بیان کرد: افزایش رشته به دو مسئله زیرساخت‌ها و عضو هیات علمی نیاز دارد و تمام رشته‌هایی که هیأت علمی داشته‌اند، گسترش یافته‌اند.
رياست دانشگاه فني و حرفه‌ای پسران شهركرد افزود: کارشناسی گرافیک و معماری، تربیت بدنی و صنایع شیمیایی از جمله رشته‌هایی هستند که در سال آینده به دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه اضافه خواهد شد.
شایق با اشاره به اشتغال فارغ‌التحصیلان، تصریح کرد: با توجه اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کمتر از یک دهه است که ایجاد شده و همین امر موجب شده تا اطلاعات دقیقی از جذب فارغ‌التحصیلان در بازار کار وجود نداشته باشد اما طبق شواهد موجود، 50 تا 70 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10 نفر عضو هیآت علمی رسمی و 200 نفر عضو هیات علمی حق‌التدریس با سابقه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد.
رياست دانشگاه فني و حرفه‌ای پسران شهركرد از وجود 71 فضای آموزشی و کارگاه در سطح استان خبر داد و گفت: نسبت دروس علمی به تئوری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهار برابر است و حدود 70 درصد از واحدهای آموزشی، عملی است.
شایق خاطرنشان کرد: در حال حاضر هشت خوابگاه برای دانش‌آموزان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در استان جود دارد و با توجه به سرانه خوابگاه در کشور، 70 درصد دانش‌آموزان که شامل 3500 نفر دانش‌آموز در استان می‌شود،می‌بایست اسکان داشته باشند، اما به دلیل کمبود امکانات، هزار و 200 نفر اسکان داده شده‌اند.
رياست دانشگاه فني و حرفه‌ای پسران شهركرد در پایان جذب و تخصیص اعتبار به منظور احداث، بازسازی و فراهم کردن امکانات توسط اعتبارت استانی و بخش خصوصی را گام موثری در پیشرفت و توسعه فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در استان دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار