نایب رییس اتحادیه گوشت سفید اصفهان از افزایش قیمت مرغ همزمان با افزایش نرخ دلار خبر داد.
کد خبر: ۶۳۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 01 August 2018
به گزارش تابناک اصفهان :  بالا رفتن نرخ دلار به عنوان بهای اصلی کالاهای وارداتی به کشور به منزله افزایش قیمت بسیاری از اجناس مورد نیاز مردم است. گوشت مرغ یکی از مهمترین اقلام سبد غذایی خانوار است که در اغلب مواقع جایگزین گوشت قرمز می شود. با این وجودی طی روزهای گذشته همانند قیمت این محصول همانند دیگر بازارها سیر صعودی داشته و قیمت آن نیز از مرز 10 هزار تومان گذشت!
 
نایب رییس اتحادیه گوشت سفید اصفهان با اعلام خبر گران شدن مرغ گفت: هر کیلو مرغ امروز از مقابل کشتارگاه به مبلغ 9880 تومان خریداری شده و در بازار با نرخ 10 هزار و 200 تا 10 هزار و 300 تومان به فروش می رود.
 
محمدعلی فروغی ابری علت اصلی گرانی مرغ را افزایش قیمت دلار دانست و افزود: مواد خوراکی مرغ ها دانه و سویا است که موادی وارداتی محسوب شده و با دلار خرید و فروش می شوند. به طور معمول وقتی نرخ دلار چنین افزایش چشمگیری داشته، قیمت اجناسی که مواد اولیه آنها با دلار خرید و فروش می شود نیز افزایش خواهد داشت.
 
وی در پاسخ به این سوال که نرخ مرغ تا چه اندازه کشش گران شدن دارد، اظهار کرد: اگر روند افزایش نرخ دلار با چنین شتابی ادامه یابد، به طور قطع نیز قیمت مرغ گران تر خواهد شد.
 
نایب رییس اتحادیه گوشت سفید اصفهان با اشاره به اینکه گرمای هوا نیز عامل مهم دیگری در افزایش نرخ مرغ است، گفت: در فصول گرم سال معمولا هزینه های مرغداری ها اعم از آب و برق افزایش چشمگیری دارد که اکنون نیز در افزایش کنونی نرخ تاثیر زیادی داشته است. 
 
وی در خصوص نقش حمایتی دولت برای کنترل قیمت مرغ، اظهار کرد: از مطالبات حمایتی مرغ داران از دولت بی اطلاع هستم، اما در گذشته معمولا شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به ذخیره سازی مرغ منجمد می کرد تا شرایطی همانند امروز برای کنترل بازار و قیمت ها، وارد بازار کند.
 
فروغی افزود: هم اکنون به اتحادیه گوشت سفید اصفهان اطلاع داده اند که حجم قابل توجهی مرغ منجمد، آماده ورود به بازار است و ما نیز اطلاع رسانی کرده ایم، اما مغازه داران و مردم از خرید مرغ های منجمد استقبال نمی کنند.
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار