در هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد بحث ساماندهی شب بازارها مطرح و واگذاری مدیریت آن به پیمانکار بررسی شد.
کد خبر: ۶۳۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 02 August 2018

«ونوس عامری» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت ساماندهی شیوه عملکرد و فعالیت دستفروشان یزد، اظهار کرد: متأُسفانه برخی از دستفروشان مغازه دارانی هستند که به طور غیرقانونی در محل شب بازارها حاضر و اقدام به فروش می کنند.

وی با بیان این‌که شب بازار برای حمایت از تولید کنندگان محصولات مختلف است، افزود: هدف شهرداری از ساماندهی شب بازارها حمایت از افرادی است که خودشان تولید کننده بوده و به دلیل عدم توان مالی امکان راه‌اندازی کسب و کار رسمی ندارند.

عضو کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد، گفت: کمک به نیازمندان و تولید کنندگان کالاهای بومی باید در اولویت حمایتی شهرداری قرار گیرد.

عامری جلوگیری از فروش هرگونه کالای خارجی را یکی از اولویت‌های اجرایی مدیریت و نظارت بر فعالیت شب بازارها دانست و بیان کرد: شب بازارها برای حمایت از قشر فرودست راه‌اندازی می‌شود، کالای ایرانی با کیفیت باید عرضه شود.

«حمیدرضا قمی» عضو شورای اسلامی یزد با بیان این‌که­ حمایت از شب بازارها ترویج کسب و کارهای غیررسمی که هیچ پاسخگویی به بهداشت، استاندارد و مالیات ندارند نبوده و نیست، تصریح کرد: هدف اصلی حمایت از شب بازارها در حقیقت مدیریت شهر در حوزه کسب و کار است.

وی عدم تمرکز شب بازارها در محلی ثابت را یکی از ضرورت‌های اجرایی در این حوزه دانست و بیان کرد: برگزاری دوره‌ای شب بازار در نقاط مختلف سطح شهر اثرگذرای بیشتر و بهتری دارد.

«محسن ابوترابی» عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی یزد حضور اتباع خارجی را یکی دیگر از دغدغه‌های ساماندهی فعالیت شب بازارها عنوان کرد و افزود: حضور افراد بومی و ایرانی به عنوان دستفروش باید در دستور کار مدیریت شب بازارها قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی جامعه در عصر امروز، گفت: افزایش آمار بیکاری صنایع یکی از مهمترین دلایل افزایش دستفروشان در شهر و استان یزد است.

ابوترابی نظارت بر کیفیت کالاهای عرضه شده در شب بازار را از دیگر اولویت‌های اجرایی در بحث ساماندهی شب بازارها دانست و تأکید کرد: جلوگیری از عرضه هرگونه کالای قاچاق در شب بازارها ضروری است.

این عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اهمیت نظارت مستمر و جدی اعضای شورای اسلامی شهر یزد بر عملکرد شب بازارها، تصریح کرد: آیین نامه اجرایی قوی و منسجمی برای ساماندهی و واگذاری مدیریت شب بازار به پیمانکار باید تدوین و ارائه شود.

«محمدرضا دشتی» رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآرودهای کشاورزی شهرداری یزد در ادامه اشتغال اتباع خارجی، افراد چند غرفه‌ای و برق شب بازارها را از جمله دغدغه های ساماندهی شب بازار دانست و بیان کرد: در حال حاضر برق شهری برای شب بازار یزد تأمین، از فعالیت افراد چند بازار جلوگیری و از شنبه 13 مرداد ماه از حضور اتباع خارجی در شب بازار یزد جلوگیری می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار