تیم فوتبال سپاهان در دومین هفته لیگ برتر با نمایشی خارق‌العاده سپیدرود رشت را درهم کوبید.
کد خبر: ۶۳۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 04 August 2018

به گزارش تابناک : هفته دوم از رقابت‌های لیگ برتر، شب گذشته با برگزاری 4 دیدار به پایان رسید که در یکی از آنها سپاهان اصفهان تیم سپیدرود رشت را با نتیجه پر گل 6 بر یک شکست داد و 4 امتیازی شد.

سپاهان در دومین دیدار خود از فصل جدید لیگ برتر، طوفانی به پا کرده و جشنواره ای از گل به راه انداخت تا به صورت رسمی به عنوان یکی از جدی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی معرفی شود.

این دیدار در حالی برگزار شد که شرایط 2 تیم، از نظر توان فنی و تعداد بازیکنان کلیدی که در اختیار داشتند قابل قیاس نبود و یک نبرد نابرابر محسوب می شد. سپاهان که یکی از پر مهره‌ترین تیم‌های حال حاضر لیگ محسوب می‌شود، در مقابل سپیدرودی قرار گرفت که شرایط عجیب و غریبی را پیش از شروع فصل پشت سر گذاشته و تنها یکی، دو هفته مانده به آغاز لیگ، وضعیت سرمربی این تیم مشخص شد.

شاگردان قلعه نویی در این دیدار، نمایش بسیار خوبی را ارائه داده و عملکردی عالی داشتند. برگ برنده سپاهانی ها در این بازی، گلزنی در همان دقایق ابتدایی بود که نه تنها موجب شد تا بازیکنان این تیم با خیال راحت‌تری به ادامه کار بپردازند، بلکه مانع از بازی تخریبی و فرسایشی سپیدرودی‌ها نیز شد.

سپاهانی‌ها در فاز هجومی روز بی‌نقصی داشتند و عالی نشان دادند. آنها در زمان حمله عملکردی خوب داشته و به خوبی قدر موقعیت‌های خلق شده را دانستند و با جشنواره گلی که به راه انداختند، برای سایر تیم‌های لیگ خط و نشان کشیدند.

هافبک‌های سپاهان در این بازی به خوبی خواسته‌های سرمربی خود را پیاده کرده و وظایفشان را به نحو احسن انجام دادند. در فاز دفاعی، سپاهانی‌ها چندان تحت فشار قرار نگرفته و روز آرامی داشتند و تک گلی که دریافت کردند نیز از روی نقطه پنالتی بود.

یکی از مزیت‌های سپاهان این است که تعداد زیادی از بازیکنان فعلی این تیم، تجربه همکاری با قلعه‌نویی در سال‌های گذشته را داشته و همین امر موجب شده است که آشنایی و هماهنگی کاملی با تفکرات وی داشته باشند.

در آن سو، سپیدرودی‌ها کوچکترین نشانی از تیم چغر و یقه‌گیر فصل قبل نداشته و نمایش کاملاً ناامید کننده‌ای را ارائه نمودند. مشکلات پیش از فصل و خالی شدن این تیم از حضور بازیکنان موثر، آنها را تبدیل به حریفی دست و پا بسته مقابل سپاهان کرده بود. نیمکت خالی سپیدرود هم دلیل دیگری بود که دست عزیزی سرمربی این تیم در ایجاد تغییر روند بازی بسته و تعویض‌هایی را هم که انجام داد بی‌ثمر باشد.

نیمه نخست این دیدار با حملات طوفانی سپاهان آغاز شد. شاگردان قلعه‌نویی که به دنبال برد و جبران تساوی هفته گذشته بودند، از همان ابتدای کار حملات بی‌امانی را روی دروازه سپیدرود تدارک دیده و خیلی زود به نتیجه رسیدند. در دقیقه 7 بازی، پس از برخورد ضربه ایستگاهی سپاهان به دیواره دفاعی سپیدرود، شهباززاده ارسال بلندی انجام داد که تلاش زیاد یزدانی برای رسیدن به آن، مستقیم تبدیل به گل شد و گل به نام او ثبت گردید. پس از این گل، بازیکنان سپیدرود تلاش زیادی برای جبران نتیجه داشته و حملاتی را نیز انجام دادند که حاصلی در بر نداشت. سپاهانی‌ها نیز که پس از گل، با خیال آسوده‌تری بازی می‌کردند، به حملات زهردار خود ادامه داده و گل دوم را خلق کردند.

در دقیقه 23 محمد ایران‌پوریان پس از دریبل مدافع حریف توپی را ارسال کرد که در میانه راه به مدافع دیگر سپیدرود برخورد داشت و نصیب انصاری شد و این بازیکن با یک ضربه فنی گل دوم سپاهان را به ثمر رساند. طوفان سپاهان در نیمه نخست به این جا ختم نشد و بازیکنان این تیم 2 گل دیگر را نیز به ثمر رساندند تا کار حریف را در همین نیمه تمام کنند. 4 دقیقه پس از گل دوم مهرداد محمدی روی کار تیمی خوب سپاهانی‌ها توپ را به انصاری رساند و وی با یک بغل پای ساده گل سوم تیمش را وارد دروازه حریف کرد. در دقیقه 39 نیز مهرداد محمدی روی پاس کی‌روش استنلی در موقعیت تک به تک قرار گرفت و گل چهارم سپاهان را وارد دوازه سپیدرود کرد. بعد از این گل، بازی تا حدودی آرام شد و اتفاق خاصی از جانب 2 تیم رخ نداد تا این نیمه با برتری 4 گله سپاهان به پایان برسد.

سپاهان نیمه دوم را هم با حملات پرتعداد و خطرناک شروع کرد و خیلی زود هم به گل رسید. در دقیقه 54 شهباززاده روی ارسال محمد کریمی از جناح راست، گل دوم خود و پنجم سپاهان را به ثمر رساند. سپاهانی‌ها بعد از این نیز اشتهایشان برای گلزنی را از دست نداده و به حملات خود ادامه دادند.

در آن سو، بازیکنان سپیدرود که همان نیمه نخست درهم شکسته بودند تلاش‌های بی‌ثمری برای رسیدن به دروازه سپاهان انجام می‌دادند، اما حملات پرفشار زردپوشان به آنها امان نمی‌داد. در دقیقه 65 محمد ایرانپوریان که بهترین بازیکن میدان شناخته شد، روی ارسال از جناح چپ صاحب توپ شده و با یک ضربه سر گل ششم را وارد دروازه حریف کرد.

سپس سپاهانی‌ها تا حدودی عقب نشسته و بازیکنان سپیدرود مجال حمله پیدا کردند. شاگردان عزیزی در این دقایق تا حدودی بهتر کار کرده و موفق به زدن گل هم شدند. در دقیقه 77 محمد ایران‌پوریان در محوطه جریمه با ابراهیمی برخوردی داشت که منجر به اعلام ضربه پنالتی به نفع سپیدرود شده که توسط خود ابراهیمی تبدیل به گل شد. بعد از این گل، سپیدرودی‌ها حملات دیگری را برای جبران گل‌های خورده انجام دادند که در نهایت هیچ ثمری نداشت و بازی با نتیجه 6 بر یک به سود سپاهان پایان یافت.

قلعه‌نویی: آقای عزیزی این مردم همین هستند

امیر قلعه‌نویی بعد از برتری 6 بر یک سپاهان مقابل سپیدرود رشت در نشست خبری با اشاره به شعارهای تماشاگران رشتی علیه عزیزی گفت: برای اولین بار اگر غرورم اجازه می‌داد گریه می‌کردم برای این فوتبالی که اسطوره‌هایی مثل خداداد باید این صحبت‌ها را گوش کنند و اینگونه فحش بخورند. آقای خداداد! من از شما عذر می‌خواهم، من 20 سال با گل شما عشق کردم.

وی ادامه داد: به نظر شما خداداد و علی کریمی دوست ندارند در تیمی مانند سپاهان کار کنند؟ من تیم خودم را می‌گویم؛ آیا به نظر شما این افراد دوست ندارند در چنین تیم‌هایی کار کنند؟ خداداد عزیزی و علی کریمی نام‌های بزرگی هستند که فقط به عشق مردم به این تیم‌ها می‌آیند. مگر سال گذشته سپیدرود سه هفته متوالی پشت هم شکست نخورد؟ من در این استادیوم‌ها خیلی فحش خورده‌ام. حتی زمانی که در استقلال هم بودم فحش شنیدم؛ جایی که جوانی‌ام را گذاشتم و قهرمانی ایران، قهرمانی آسیا و قهرمانی جام حذفی را تجربه کردم. الان هم می‌گویم خداداد! ناراحت نباش مردم همین هستند. بارها صبح به سود یک نفر شعار دادند و بعدازظهر علیه او.

سرمربی سپاهان تصریح کرد: من امروز برای خداداد عزیزی ناراحت شدم چون او با عشقش به سپیدرود آمده است. هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم مردم رشت چنین شعارهایی بدهند. کلاهمان را قاضی کنیم. این تیم را فقط ریشه آن نگه داشته است. من از خداداد معذرت خواهی می‌کنم. دوست نداشتم امروز این الفاظ علیه او سر داده شود. همانطور که گفتم من فحش‌های زیادی شنیده‌ام اما امروز به خاطر خداداد اگر غرورم اجازه می‌داد گریه می‌کردم. خدا لعنت کند کسانی که فرهنگ فضای مجازی را به این کشور آوردند. ما هر چه می‌کشیم از این فرهنگ است. دیگر نمی‌خواهم در مورد فوتبال حرفی بزنم. درست است تیمم امروز گل زد اما خدا شاهد است روح و روانم جای دیگری بود.

قلعه‌نویی در واکنش به سوال خبرنگاری که از او پرسید سپیدرود تاکنون چنین نتیجه‌ای را در شهر رشت تجربه نکرده و با وجود کسب چنین نتیجه‌ای خداداد عزیزی به خود اجازه می‌دهد که به سمت هواداران برود و با آنها درگیر شود، گفت: مگر برزیل در جام‌جهانی 2014 هفت گل از آلمان نخورد؟ خواهش می‌کنم این فرهنگ‌ها را به خاطر نتیجه در مملکت ما باب نکنید. قبول دارم خداداد نباید رودرروی تماشاگران قرار می‌گرفت اما هر انسانی آستانه تحملی دارد. مگر خود من در دوران مربیگری‌ام چنین نتایجی را تجربه نکرده‌ام؟ بارها 4 گل و 5 گل خورده‌ام. شما را به خدا قسم می‌دهم این حرف‌ها را نزنید و از فرهنگ غلط دفاع نکنید. کار غلط، غلط است.

وی در مورد اینکه بیشتر بازیکنان سپیدرود سن بالایی دارند و تحرک آنها در زمین کم است، گفت: مهدوی بازیکنی بوده که در زمان اوجش همه تیم‌های لیگ برتر او را می‌خواستند، خود من هم زمانی که در استقلال بودم این بازیکن را می‌خواستم. خداداد اسطوره فوتبال ما است. من هم قبول دارم نباید به سمت تماشاگران می‌رفت اما او انسان کوچکی نیست. خداداد، امیر قلعه‌نویی نیست. ما خاطره‌های زیادی در تیم ملی با او داریم. به نظرم خداداد ایثار کرده هدایت سپیدرود را بر عهده گرفته است. این تیم تا 10 روز پیش دو تکه بود و هر تکه در یک جا برای خود تمرین می‌کرد. در تاریخ فوتبال چنین چیزی نداریم. با این وضعیت به نظر شما خداداد ایثار نکرده؟

سرمربی سپاهان گفت: به نظر شما قرار است تمام پولی که گفته‌اند به خداداد عزیزی می‌دهند، پرداخت می‌شود؟ من هم الان کلی از باشگاه‌ها طلب دارم و مالیات آنها را هم خودم داده‌ام. خداداد هم دوست دارد مانند همه تیم‌ها بازیکن خوب بگیرد و تیمش به اردو برود. شما بروید به مسئولین استان گیر بدهید. گیلان و مازندران زیباترین استان‌های کشور هستند اما زمین استادیوم آن چمن مصنوعی است. من خواهش می‌کنم دیگر حرف نزنید. من دو ماه در انزلی کار کرده‌ام. وضعیت استادیوم‌های این شهر بسیار وحشتناک هست و حتی مسئولان دو صندلی هم در ورزشگاه‌ها نگذاشته‌اند. کلاهتان را قاضی کنید. سپیدرود فقط هوادار دارد. هیچ چیز دیگری ندارد حتی تا دو هفته پیش هم مالکیت این باشگاه مشخص نبود. چنین چیزی در فیفا بی‌سابقه است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار