عضو شورای شهر یزد:
عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد، افزایش آمار بیکاری صنایع را یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش دست‌فروشان در شهر یزد دانست.
کد خبر: ۶۳۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 04 August 2018

محسن ابوترابی با اشاره به وضعیت ساماندهی فعالیت شب بازارهای شهر یزد، گفت: در حال حاضر حضور اتباع خارجی یکی از دغدغه‌های جدی ساماندهی فعالیت شب بازارها در شهر یزد محسوب می‌شود که ضروری است در این راستا اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت به‌کارگیری افراد بومی و ایرانی به‌عنوان دست‌فروش در شهر یزد، افزود: ضرورت دارد تا این مهم در دستور کار مدیریت شب بازارهای شهر یزد قرار گیرد؛ همچنین بایستی در راستای فروش محصولات داخلی در غرفه‌های شب بازار تلاش کرد.

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد، افزایش آمار بیکاری صنایع را یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش دست‌فروشان در شهر یزد عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بایستی نظارت بر کیفیت کالاهای عرضه‌شده در شب بازار، در اولویت‌های اجرایی در بحث ساماندهی شب بازارها قرار گیرد.

ابوترابی با تأکید بر ضرورت اهتمام هر چه بیشتر برای جلوگیری از عرضه هرگونه کالای قاچاق در شب بازارهای شهر یزد، خاطرنشان کرد: اهمیت نظارت مستمر و جدی اعضای شورای اسلامی شهر یزد بر عملکرد شب بازارها بر کسی پوشیده نیست و همه بر این امر واقف هستند؛ لذا ضرورت دارد تا آیین‌نامه اجرایی منسجمی در راستای ساماندهی و واگذاری مدیریت شب بازار به پیمانکار تدوین شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه در مجموعه شب بازار میدان امام علی(ع) ۲۰۰ غرفه در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: سعی شده است اقدامات امنیتی در این مجموعه به‌خوبی حکم‌فرما باشد؛ همچنین هزینه‌هایی که از این غرفه داران گرفته می‌شود در جهت تأمین اقدامات ازجمله امنیتی و غیره خرج می‌شود.

وی تأکید کرد: هدف شهرداری از ساماندهی شب بازارها حمایت از افراد تولیدکننده است که از این فرصت به نحو شایسته برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود استفاده کنند؛ همچنین درصددیم در نظارت ساماندهی شب بازارها اصناف نیز وارد میدان شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد در پایان بیان داشت: در شرایط کنونی به برخی از حقایق جامعه بایستی پرداخته شود؛ به این معنا که باید پذیرفته شود که در وضعیت فعلی جامعه کمر برخی از افراد جامعه با توجه به وضعیت موجود شکسته شده که بایستی در راستای حمایت از آن‌ها اقداماتی صورت گیرد؛ لذا امید است با اقدامات صورت گرفته مدیریت ساماندهی شب بازارها به حد مطلوب رسیده و بتوانیم در جهت حمایت از افراد ناتوان جامعه گام برداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار