وزیر دفاع و مدیر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اذعان کرد،‌ تاکنون ندیده بود کاخ سفید پیام گیج کننده‌ای مشابه پیامی که دولت ترامپ درخصوص مساله امنیت ملی منتشر کرد، صادر کند.
کد خبر: ۶۳۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 05 August 2018

به گزارش تابناک : لئون پانه‌تا، وزیر دفاع و مدیر سابق سیا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان کاخ سفید را به انتشار پیامی گیج کننده درخصوص مداخله روسیه در انتخابات آمریکا متهم کرد.

وی گفت: در طول زندگیم ندیده بودم وقتی مساله‌ به تهدید امنیت ملی مرتبط باشد، دولتی در کاخ سفید چنین پیام گیج کننده‌ای منتشر کند. وقتی موضوع به روسیه مربوط شود، آمریکا هیچ سیاست شفافی ندارد.

این اظهارات پانه‌تا چند روز پس از آن مطرح شد که مقامات امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر نسبت به تلاش‌های روسیه برای مداخله در انتخابات آمریکا هشدار دادند.

کریستوفر ورای، رئیس اف‌.‌بی.‌آی در جریان یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت: این تهدید از بین نرفته است. روسیه تلاش کرد در انتخابات پیشین آمریکا مداخله کند و هم اکنون نیز همچنان به این تلاش‌های خود ادامه می‌دهد.

علی رغم این مساله، ترامپ همچنان به انتقاد از تحقیقاتی که در رابطه با مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی آمریکا انجام می‌شود، ادامه می‌دهد به طوری که در یکی از گردهمایی‌های اخیر این تحقیقات را یک "فریب و دروغ" توصیف کرد و در توئیتی به جف سشنز، دادستان کل آمریکا تاکید کرد که این تحقیقات باید بسته شود.

ماه گذشته نیز ترامپ در جریان نشستی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نتیجه‌گیری جامعه اطلاعاتی کشورش را زیر سوال برد و گفت دلیلی نمی‌بیند که روسیه کشوری باشد که در انتخابات ۲۰۱۶ مداخله کرده است. وی کمی بعد حرف خود را پس گرفت و گفت نظرش را به درستی مطرح نکرده است.

پانه‌تا گفت: لفاظی‌های ترامپ دو پیام را درخصوص یک موضوع مطرح می‌کند و این مساله به شدت گیج کننده است.

وی افزود: یکی از پیام‌ها خطاب به روس‌هاست و دیگری خطاب به جبهه حامیان جنبش است. در پیام به روس‌ها ترامپ می‌گوید که "به کارهایی که انجام می‌دهید، ادامه دهید" و در پیام به جبهه حامیانش می‌گوید "علی رغم تمامی حقایق، لطفا پشت من بایستید و به حرف‌هایم گوش دهید".

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار