رئیس هیئت کوهنوردی اصفهان گفت: برای نخستین بار تیم کوهنوردی اصفهان به ارتفاعات ۷ هزار و ۱۰۰ متری قرقیزستان صعود کرد.
کد خبر: ۶۳۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 05 August 2018

به گزارش تابناک : مهدی نصر اصفهانی اظهار کرد: هیئت در تلاش است با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان ها، آنها نیز با این ورزش آشنا شوند و ورزش کوهنوردی در شهرستان های اطراف اصفهان فعال باشد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه هیئت کوهنوردی در دو رشته همگانی و صعود ورزشی فعالیت می کند ما در تلاشیم تا این دو مبحث را به خوبی مدیریت کنیم.

رئیس هیئت کوهنوردی اصفهان ادامه داد: در بحث ورزش های همگانی از آنجایی که اصفهان کوه صفه را دارد می توانیم بهترین استفاده را از این کوه داشته باشیم اما از آنجایی که کوه صفه از حالت کوهپیمایی خارج شده است و بخش پایینی کوه حالت تفریحی پیدا کرده است ما در دامنه کوه روزهای سه شنبه و جمعه کلاس های آموزشی با اساتید مجرب برگزار می کنیم.

وی با اشاره به صعودهای ورزشی در هیئت گفت: ورزش هایی از جمله سنگ نوردی، صخره نوردی، یخ نوردی و... در مبحث صعودهای ورزشی وجود دارد که قهرمانی های زیادی توسط ورزشکاران به دست آمده است.

نصر اصفهانی در ارتباط با چگونگی استعدادیابی در ورزش کوهنوردی ادامه داد: استعدادیابی ها توسط اساتید کوهنوردی در سالن ورزشی شهید چمران انجام می شود و بعد از استعدادیابی آموزش های لازم برای کوهنوردی و جلوگیری از حوادث احتمالی به کوهنوردان داده می شود.

وی با بیان اینکه ورزش کوهنوردی به یک جامعه کوهنوردی تبدیل شده است، بیان کرد: در هیئت ورزش کوهنوری هشت هزار عضو داریم که از این تعداد سه هزار نفر بیمه شده اند که توسط ۱۱۰ مربی آموزش داده می شوند.

رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان گفت: سعی می کنیم هر سه ماه یک بار همایش های جامع کوهنوردی را در برنامه های هیئت داشته باشیم و هر هفته با همکاری سازمان ها و نهادها نیز برنامه کوهنوردی خانوادگی را پیش ببریم.

وی در پایان اضافه کرد: تیم چهار نفره کوهنوردی متشکل از دو نفر خانم و دو نفر آقا هفت هزار و ۱۰۰ متر در ارتفاعات قرقیزستان صعود داشته اند که این اتفاق برای اولین بار توسط کوهنوردان اصفهانی اتفاق افتاده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار