معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان از انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری میان این دانشکده و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک خبر داد.
کد خبر: ۶۳۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 08 August 2018

محمد نوری با اعلام این خبر، اظهار کرد: پژوهشگاه ملی ژنتیک فعالیت‌های خود را در سه سرشاخه کلی یعنی در علوم پزشکی، کشاورزی و علوم زیستی دنبال می‌کند. در این پژوهشگاه درخصوص بیماری‌های ژنتیکی و سرطان که یکی از ماموریت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه 4 آمایشی کشور است، تحقیقات مختلفی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه برای مدت پنج سال منعقد شده است، افزود: تحقیقات در زمینه رفع مخاطرات گیاهی، کنترل ریزگردها و آلاینده‌های خاک، وجود پوشش مناسب در منطقه و متابولیسم‌های دارویی خاص قابل استخراج از گیاهان منطقه از جمله مواردی هستند که برای همکاری در این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده‌اند.

معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: با توجه به اینکه دانشکده در منطقه آزاد قرار دارد و امکان تردد از کشور عراق بدون نیاز به روادید در آبادان فراهم است، مساله دیگری که در جلسات ما دنبال شد راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیک متناسب با زیرساخت‌های منطقه بود تا کمک کنیم درمان بیماری‌های خاص در منطقه آسان‌تر انجام شود و به جای اینکه یک بیمار مجبور شود گاها به هند یا پاکستان برای درمان مراجعه کند در منطقه درمان او انجام شود.

نوری خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک یک مرجع در دانش ژنتیک محسوب می‌شود و کسانی که در این پژوهشگاه مشغول فعالیت هستند اغلب افراد برجسته جهان اسلام هستند و یک گنجینه دانشی در این پژوهشگاه جمع‌آوری شده است، امضاء این تفاهم‌نامه برای ما از اهمیت خاصی برخوردار بود. شاید نتوان اثر کوتاه‌مدت این تفاهم‌نامه را به زودی مشاهده کرد اما اینگونه همکاری‌ها می‌تواند زمینه لازم برای ایجاد تفکرات و راهکارهای جدید برای حل مشکلات را برای ما فراهم کند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار