بررسی روزنامه های صبح دوشنبه اصفهان
تابناک:عصر فرا ارتباطی حاضر، فرصت خوبی برای شبکه های مجازی و تلویزیون ها و رادیو ها به عنوان رسانه های نویت ایجاد کرده است، از همین رو رسانه های سنتی مثل روزنامه و کتاب بسیاری از مخاطبین خود را از دست داده اند، البته این به معنای حذف آن ها از جامعه نیست. به هر حال در این عصر نیز عده ای صبح به صبح از خواب که بیدار شدند، طبق عادت به دکه روزنامه فروشی می روند و روزنامه مورد علاقه خود را خریداری می کنند.
کد خبر: ۶۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶ 20 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، عصر فرا ارتباطی حاضر، فرصت خوبی برای شبکه های مجازی و تلویزیون ها و رادیو ها به عنوان رسانه های نویت ایجاد کرده است، از همین رو رسانه های سنتی مثل روزنامه و کتاب بسیاری از مخاطبین خود را از دست داده اند، البته این به معنای حذف آن ها از جامعه نیست. به هر حال در این عصر نیز عده ای صبح به صبح از خواب که بیدار شدند، طبق عادت به دکه روزنامه فروشی می روند و روزنامه مورد علاقه خود را خریداری می کنند.
در کنار آن روزنامه ها هم در راستای رسالت های خود به اطلاع رسانی و تحلیل در فضای رسانه ای موجود می پردازند.
با توجه به این مسئلهسایت خبری تحلیلی تابناک اصفهان، هر روز مهم ترین گزاش یا اتفاق روزنامه های اصفهان را در اختیار مخاطبین می گذارد، تا از این مسائل با خبر باشند.

روزنامه اصفهان زیبا نوشت:

بعد از گذشت حدود 20 سال از کلنگ زنی پروژه بزرگ مصلی اصفهان، نماز عید سعید فطر برای نخستین بار در این مصلی به امامت آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استان برگزار شد.  این مراسم که با حضور گسترده و پر شور مردم خدا جوی و مومن اصفهان همراه بود از جمله نشانه های همدلی و همزبانی در کشورمان بود.آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم نماز عید سعید فطر که با حضور پرشکوه مردم روزه دار اصفهان برای اولین بار در مصلی این شهر اقامه شد با تبریک عید سعید فطر به همه مسلمانان و روزه داران ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: نماز عید سعید فطر امسال برای اولین بار در مصلی برگزار شد که برای استقرار نمازگزاران 14 هزار متر موکت در این مکان فرش شد، ولی باز هم کفاف این همه استقبال بسیار نمازگزاران را نکرد و با توجه به اینکه این مکان به صورت کامل آماده نشده، مشکلاتی برای نمازگزاران ایجاد شد که من از همه نمازگزاران بابت برخی کاستی ها عذرخواهی میکنم.
همت مسوولان دلسوز باعث شد این نماز در مصلی برگزار شود
وی گفت: این پروژه عظیم که مایه آبروی اصفهان خواهد شد از سال 75 تاکنون در حال احداث بوده و کسان زیادی در اجرای این پروژه نقش داشتند که جا دارد بنده از همه کسانی که درگذشته اند از جمله آیت الله طاهری و سایرین و افراد دیگری که در قید حیات نیستند تشکر کنم و همینطور ضرورت می بینم از استاندار اصفهان و همکارانشان که برای برگزاری نماز عید فطر برای اولین بار در این مکان تلاش های زیادی کردند تشکر ویژه داشته باشم. امام جمعه اصفهان همچنین ادامه داد: البته من نمی خواستم تا زمانی که این پروژه افتتاح شود نماز در این مکان برگزار شود، ولی همت مسوولان دلسوز باعث شد این نماز در مصلی برگزار شود.
در سال های گذشته، دولت ها به مصلای اصفهان کم لطفی کردند
طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه احداث کامل این مصلی هزینه های بسیار دیگری دارد، خاطرنشان کرد: این پروژه عظیم که انصافا آبروی اصفهان و اسلام خواهد بود، 18 پروژه بزرگ است که شبستان آن تنها یک پروژه به حساب می آید و متاسفانه در سالهای گذشته، دولت ها به این مصلا کم لطفی کردند و اگر یک دهم از هزینه هایی را که برای مصلای تهران خرج شده بود در اصفهان هزینه کرده بودند، این مصلی به بهره برداری کامل رسیده بود.
مصلی 50 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: اجرای کامل پروژه مصلی اصفهان قریب به 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تنها فرش کردن کل شبستان با فرشینه های ساده قریب به 1.5 میلیارد تومان هزینه در بردارد و این کار، کار بزرگی است که وقتی به اتمام برسد افتخاری برای اصفهان می شود.وی خاطر نشان کرد: در زمانی که اصفهان 100 هزار نفر جمعیت بیشتر نداشته، مساجد حکیم و امام و جامع را به راه انداختند که تا صدها سال کفاف جمعیت را میدهد و امیدواریم این پروژه نیز تا صدسال آینده نیازهای مردم متدین اصفهان را برآورده کند.
ادامه کارهای خوب در ماه های دیگر ضرورت است
طباطبایی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ادامه سنت نزدیک شدن به خدا در ماه مبارک رمضان در طول ماه های دیگر تاکید کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان همه ما اعمالی انجام میدهیم که باید این اعمال در ماه های دیگر نیز تکرار شود و به طور معمول کار غیردایم موثر نیست و عرفا نیز همیشه بر این نکته تاکید دارند که ادامه کارهای خوب در ماه های دیگر ضرورت است.وی به بیان روایاتی از امام جعفرصادق (ع) پرداخت و گفت: بهترین حسنات، آنهایی است که بعد از گناهان انجام میشود و همینطور بدترین سیئات، گناهانی است که پس از حسنات از مومن سر میزند و بر مومنان لازم است که در همه حال مراقب اعمال و رفتار خود باشند.
اسلام رحمانی که عده ای مطرح می کنند، همان لیبرالیسم است
امام جمعه اصفهان در خطبه دوم نماز عید سعید فطر که در مصلی اصفهان و در کنار قبرستان تخت فولاد اقامه شد به بخشی از فرمایش های اخیر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: رهبر عزیز و بزرگوار ما با همه گرفتاری هایی که این بزرگ مرد دارد، همه حرفها و گفته ها را رصد و در صورت لزوم اصلاح می کنند و اخیرا به نکته حساسی اشاره کردند و آن این بود که از گوشه و کنار شنیده میشود که باید به سمت اسلام رحمانی روی بیاوریم. وی در ادامه اذعان کرد: اسلام رحمانی که عده ای مطرح می کنند همان اسلام لیبرالیستی است و معنی آن این است که در این اسلام باید با همه بسازیم و این در حالی است که در اسلام باید همه ما «اشدا علی الکفار رحما بینهم» باشیم و اسلام رحمانی نقطه مقابل اسلام داعشی است که آنها بخش دوم روایات را اجرا میکنند.وی به ذکر سلوک ائمه معصومین (ع) در این رابطه پرداخت و گفت: همه باید بدانند که اسلام هم دین رحمانی است و هم در جاهایی غضب دارد و در جاهایی به جهاد و به قتل رساندن منافقین نیز تاکید دارد و این نکته حساسی است که باید همه ما مراقب باشیم که اسلام عزیز به انحراف کشیده نشود.گفتنی است کلنگ احداث مصلی بزرگ اصفهان در سال ۱۳۷۵ بر زمین خورده است، اما با وجود گذشت نزدیک به 20 سال از این اتفاق، هنوز به بهره برداری کامل نرسیده است، اما نماز عید امسال بهانه ای شد تا با همت بیش از پیش مسوولان بخشی از این پروژه عظیم برای اقامه نماز عید فطر آماده شود. چندی پیش بود که استاندار اصفهان خبر از برگزاری نماز عید فطر در مصلی اصفهان داد و همین موضوع باعث شد تا با عزم راسخ استاندار و مجموعه دست اندرکاران پروژه، مصلی اصفهان برای نماز عید فطر آماده شود.
 
صفحه نخست سایر روزنامه های اصفهان



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار