درحالی رییس پلیس راهور مرکز استان اصفهان معتقد است کورس‌های شبانه در شهر خط قرمز پلیس بوده و به شدت نظارت می‌شوند، این پدیده به بیرون از شهر کشیده شده است.
کد خبر: ۶۴۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ 06 August 2018
به گزارش تابناک اصفهان : گزارش‌های شهروندی حاکی از این است که بزرگراه‌های برون‌شهری به پیست‌های اتومبیل‌رانی شبانه تبدیل شده‌اند.
 
ابوالقاسم چلمقانی- رییس پلیس راهور مرکز استان، در این باره  می‌گوید: کورس‌های شبانه در سطح شهر خط قرمز پلیس بوده به شدت کنترل می‌شود تا مانع از بروز رفتارهای خطرناک در شهر شوند.
 
وی همچنین با اشاره به تردد 7 گشت شبانه در سطح شهر می‌افزاید: همه گشت‌ها در طول شب مشغول رفت و آمد بوده و تست سیار الکل نیز به همراه دارند. این گشت‌ها از حدود ساعت 9 شب تا 5 صبح فعال هستند.
 
با این حال یکی از شهروندان شهر جدید بهارستان می‌گوید: بزرگراه میان اصفهان تا بهارستان یکی از پاتوق‌های راننده‌ها برای کورس‌های شبانه است و بارها مشاهده کرده‌ام که نیمه شب جوانان با سرعت‌های بسیار بالا در آن مسیر به لایی کشیدن می‌پردازند.
 
این شهروند ادامه می‌دهد: گرچه انجام مسابقات در اتوبان خطرناک است اما برخی از آنها به خاطر بالاتر رفتن هیجان کورس، با سرعت زیاد به آیینه خودروهای عبور می‌کوبند تا مهارت‌شان را به رخ بکشند. در صورت تماس با پلیس نیز گفته می‌شود اگر خسارت دیده‌اید باید در دستگاه قضا شکایت کنید.
 
غزل بورغانی- جامعه شناس، معتقد است کمبود اماکنی برای تخلیه انرژی و تفریح برای جوانان موجب بروز چنین رفتارهای پرخطری می‌شود. از طرفی تفریحاتی همچون کارتینگ نیز برای قشر وسیعی بسیار گران است.
 
وی باور دارد الگوی مناسبی برای تفریح جوانان وجود ندارد و می‌افزاید: یکی از تفریحات جوانان مصرف قلیان است و با توجه به اینکه تفریح ارزانی نیز به حساب می‌آید، بسیاری از به آن تمایل دارند. این تفریح نوعی تفریح خانوادگی محسوب می‌شود.
 
این جامعه شناس شهری ادامه می‌دهد: مدیران و متولیان تفریح جوانان باید از خود بپرسند هزینه یک شب تفریح در مجموعه‌های ورزشی و یا فرهنگی چقدر است و چه سهمی از درآمد ناچیز جوانان دارد. در مقابل چرا انواع مواد مخدر با قیمت‌های بسیار ارزان با فاصله 15 دقیقه‌ای در اختیار جوانان است.
 
بورغانی می‌گوید: کورس‌های شبانه در خیابان‌های شهر یا بزرگراه‌های بیرون شهر یکی از تفریحاتی است که تا زمانی که اتفاق ناگواری رخ ندهد، تفریح ارزانی به حساب می‌آید. مساله اساسی این است که انتخاب گسترده‌ای پیش روی جوانان نیست و بسیاری از تفریح‌ها برای دو قشر جنسیتی جامعه تفکیک شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار