بدهی کلان شهرداری تهران به بانک شهر موجب شده تا این شهرداری به دنبال جلب رضایت بانک امتیازهایی را به بانک شهر واگذار کند که سایر بانک ها از آن محروم هستند.
کد خبر: ۶۴۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 07 August 2018
به گزارش تابناک : بانک شهر که با سرمایه گذاری شهرداری تهران راه اندازی شد، طی مدت کوتاهی به یکی از بانک های متمول کشور تبدیل گشت.

این بانک توانست با یاری و همراهی شهرداری تهران، شعب خود را در سایر کلانشهرها نیز احداث کند تا جایی که شهرداری آن کلانشهرها نیز به فکر خرید سهام و مشارکت در سهام این بانک افتادند.

بانک شهر خیلی زود توانست از محل سپرده شهروندان، تبدیل به بزرگترین سرمایه گذار پروژه های عمرانی کلانشهرها از جمله تهران شود.

محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران در تعدادی از سخنرانی های خود از بانک شهر به عنوان حامی مالی نام برد و تاکید کرده بود که این پروژه ها هرگز بدون حمایت بانک شهر به سرانجام نمی رسیدند.

اما بانک شهر که خیلی زود خود را تافته جدا بافته ای از شهرداری تهران می دید، تصمیم ب بازپسگیری وام هایی شد ه به شهرداری داده است. از آنجایی که شهرداری تهران نیز وضع مالی مناسبی نداشت و نمی خواست سرمایه گذار خود را ناراحت کند، اقدام به تهاتر بدهی خود کرده و املاکی را در تهران به بانک واگذار کرد.

حالا چند سالی است که دیگر شهرداری تهران را نمی توان عملا سرمایه گذار بانک شهر دانست و به عکس باید بانک را سرمایه گذار شهرداری معرفی کرد. این شرایط موجب شده تا شهرداری تهران برای راضی نگه داشتند بانک شهر اقدام به دادن امتیازهایی کند کند که حاضر نیست هرگز به بانک های دیگر بدهد.

از جمله این امتیاز ها راه اندازی دکه ها و باجه های بانک شهر در اماکن مختلف متعلق به شهرداری تهران است. این بانک موفق شده از امتیازی بهره ببرد که حتی بانک های دولتی نیز از آن محروم هستند. همین امتیاز موجب خدمات دهی بهتر و استقبال بیشتر مردم از بانک شهر شده و در نهایت این بانک شهر است که سودهای هنگفت به جیب می زند.

 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار