نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب زاینده رود فقط برای استفاده از باغات غرب اصفهان باز می‌شود، گفت: احتمالا آب زاینده رود تا آخر هفته جاری شود.
کد خبر: ۶۴۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 07 August 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی با بیان اینکه برای حفظ باغات قرار است چند روزی آب در کانال‌های سمت چپ و راست سد نکوآباد و بستر زاینده رود جاری شود، اظهار داشت: تقریباً یک دوم باغات غرب اصفهان در بستر زاینده رود است و مابقی آن در جاهایی است که در شبکه آبرسانی قرار دارد.

وی ادامه داد: آب زاینده رود قرار بود روز شنبه باز شود، ولی طبق صحبت‌های معاون آب منطقه‌ای استان اصفهان، با توجه به اینکه بندهایی سر راه آب وجود دارد و این بندها مانع حرکت آب در بستر رود و رسیدن به باغات در حال خشک شدن است، پیگیر هستند تا طی این یکی دو روز، بندها برداشته شود و آب باز شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که تا آخر هفته آب زاینده رود باز شود،  گفت: ابتدا قرار بوده اول هفته آب در بستر رود جاری شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از آب فقط برای باغات است و برای کشاورزی نیست. باغات هم حق آبه دار و سهم آبه دار زاینده رود هستند و باغات اگر خشک شوند ضربه‌اش نسبت کشاورزی قطعاً خیلی بیشتر است. ضرر نرسیدن آب به کشاورزی یک سال کشت نکردن است ولی ضرر آن به باغات سبب می‌شود تا ثمره سی، چهل سال باغدار نابود شود.

موسوی لارگانی ادامه داد: هم اکنون هم مقدار زیادی از باغات شهرستان‌های فلاورجان و خمینی شهر در حال خشک شدن است، بنابراین آب برای باغات باز شده و امیدواریم ان شاءالله این موانعی که هست زودتر برطرف شود تا آب به باغات غرب اصفهان برسد. البته برنامه ریزی مدت زمان جاری بودن آب با آب منطقه‌ای است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار