فرماندار کاشان گفت: با هدف هم افزایی و مشارکت همه جانبه در پاسداری از میراث فرهنگی توام با رونق گردشگری و توسعه اشتغال پایدار در این حوزه، شورای توسعه گردشگری کاشان تشکیل شد.
کد خبر: ۶۴۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 07 August 2018

به گزارش تابناک : حمیدرضا مومنیان در نشست با جمعی از فعالان و صاحب نظران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، اظهار کرد: وضعیت امروز تاسیسات گردشگری کاشان در مقایسه با دهه گذشته از پیشرفت چشمگیری برخوردار است که مدیون تلاش و همت بخش خصوصی در کنار حمایت های بخش دولتی در این شهرستان است.

وی افزود: گردشگری، صنایع دستی و هنر محورهای اساسی و اصلی توسعه و پیشرفت پایدار استان اصفهان و شهرستان کاشان است که حوزه میراث فرهنگی و رونق گردشگری نیازمند تدوین نقشه راه و برنامه عملیاتی با ترسیم افق 10 ساله برای این شهرستان است.

فرماندار کاشان تصریح کرد: برای تحقق این نقشه راه در حوزه گردشگری، نیازمند نظر و تجربه های همه دست اندرکاران و فعالان عرصه های میراث فرهنگی، گردشگری، هتلداری و ... هستیم تا در صنعت توریسم و هتلداری با شبکه سازی و همکاری های مشترک براساس منافع مشترک حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: افزایش زمان ماندگاری مسافر و حضور گردشگر در منطقه بزرگ کاشان شهرستان همراه با رونق اقامتگاه های روستایی و شهرهای پیرامونی، از دغدغه های پیش روی فعالان این عرصه  است که باید بسته های متنوع کاشان گردی تعریف و برنامه ریزی شود. 

مومنیان گفت: آموزش به عنوان یکی از اولویت های اصلی و مهم در صنعت گردشگری است که خوشبختانه پذیرش برای جذب و حضور گردشگر در بین عموم مردم ایجاد شده و این خود ظرفیتی بی نظیر برای رونق این صنعت در منطقه فرهنگی کاشان است.

وی تصریح کرد: برای حذف بروکراسی اداری و تسریع و تسهیل در صدور مجوزهای فرهنگی و هنری نیازمند صدور یک مجوز جامع اجرای برنامه های رویدادمحور در مراکز اقامتی و گردشگری هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار